המלצות

ההמלצה של יערה לנופש בזנזיבר

Hideaway of Nungwi
טיול לשבוע לזנזיבר עם שני ימי טיולים

היי לכולם, ראיתי שהרבה מבקשים כאלה אז מתנצלת מראש על החפירה אבל מקווה שהמידע פה יעזור לאנשים.
חזרנו משבוע בזנזיבר, דיל של טיסה ומלון עם העברות שהזמנו דרך האינטרנט.

 ההזמנה עצמה: חשוב לציין, בדקנו בכמה סוכנויות טיולים את החבילות לזנזיבר, בהתחלה ניסינו לבצע הזמנה למלון כלשהו דרך סוכנות גוליבר ואז כעבור יום התקשרו לומר שהמלון לא זמין.

כאן המקום לציין שהסוכן שהתקשר ניסה כמה פעמים "לדחוף" לנו את מלון karafu שיש עליו ביקורות מעורבות ולא רצינו אז ביקשנו שיבדוק לגבי מלון אחר. הוא חזר מופתע אחרי שעה ואמר שגם המלון הזה נדחה, וציין שהספק שלהם זה ארקיע.

בשלב הזה החלטנו לבדוק באתר של ארקיע מה החבילות המוצעות וראינו מלונות שבגוליבר היו יקרים יותר, ב200 דולר פחות (על אותו בסיס…). החלטנו לעשות נסיון אחרון להזמין דרכם ואם זה לא ילך אז כנראה שהפעם לא כדאי לנסוע ליעד הזה… ההזמנה בארקיע צלחה בלי בעיה והזמנו למלון Hideaway of Nungwi המהמם. מוסר השכל – אם אומרים לכם שאין מקום תבדקו בעוד סוכנויות, כנ"ל לגבי השוואת מחירים לאותם חבילות ותאריכים.

הטיסה וההגעה: טיסת ארקיע שהתעכבה טיפה אבל הגיעה בזמן, כשמגיעים חוטפים טיפה שוק משדה התעופה שם המאוד מיושן (אין מזגנים כמעט, בשירותים לא מורידים את המים אלא נכנסת המנקה ושוטפת עם דלי… המזוודות לא עוברות במסוע אלא סתם עומדות שם וצריך לחפש את שלך), ואז חיכו בחוץ עמדות של ארקיע עם האוטובוסים לפי המלונות. זה היה ממש מתוקתק למופת.
כשהגענו למלון, חיכו לנו עם מיצי אבטיח קרים ומגבות לחות ובכלל כל קבלת הפנים הייתה מאוד נעימה, סיפתח לשבוע של שירות יוצא מן הכלל במלון.

המלון עצמו: מהמם מהמם מהמם. נמצא על חוף יפהפה, הכל שם מלא בגינות מטופחות ועובדים ידידותיים, והאוכל מגוון מאוד לכל מי שדואג – יש פיצות, פסטות, בשרים, סלטים, פירות וירקות. היה עוד זוג שראינו שאמרו שהם אוכלים כשר ודאגו להם לכלים חד פעמיים והכינו להם דברים בנפרד אבל אני לא יודעת לתת על זה יותר מדי פרטים, אפשר לברר מול המלון במידה ואתם מעוניינים. לקחנו הכל כלול – שבעצם כלל שלוש ארוחות בופה, מיני בר במלון שמכיל שתייה וגם שתייה ונשנושים בבר של הבריכה (קוקטיילים בירות מקומיות וכו’) .
*פרט שממש ממש חשוב לציין* – הם מאוד בונים שם על הטיפים וזה מאוד נהוג לתת טיפים, כדי למנוע אי נעימות ממליצה להכין מבעוד מועד דולרים בודדים (שטרות של 1 ו5). משמע המלצר בחדר האוכל שיביא לכם יין, טיפ. המלצר בבריכה שמביא לכם קוקטייל עד למיטת השיזוף – טיפ. כנ”ל גם בטיולים שאגיע לזה תכף.
רק דבר אחד קטן חשוב לציין לגבי המלון שאותי קצת אכזב – לא היה מקום מחוץ למלון לקנות דברים נוספים או חטיפים, מצאתי את עצמי כמה פעמים בחדר רוצה לנשנש איזה חטיף או שוקולד ואין יותר מדי איפה לקנות. אם זה חשוב לכם, תביאו מהארץ.
לקחנו חבילת הכל כלול.
בחדר היו המון בקבוקי מים – גם בשביל הקומקום לקפה, גם בשביל לצחצח שיניים וגם במיני בר, ולפני השינה שמו לנו בקבוקי מים ליד המיטה עם שתי עוגיות 🙂

טיולים נוספים שלקחנו: לקחנו המלצות מאתרי האינטרנט על כמה מדריכי טיול מקומיים. שלחתי לכולם מייל ובסוף סגרתי עם הראשון שענה, שזה יצא לנו כנראה קצת פחות משתלם מבחינה כלכלית.

פחות עניין אותנו לראות חוות תבלינים, רצינו את ספארי בלו ואת סטון טאון ויער ג’וזאני. המדריך שלנו, וילפרד, לקח אותנו יום אחד ליער ג’וזאני וסטון טאון (עיר האבן)  – הגיע בדיוק בזמן עם נהג ורכב ממוזג, מה שהיה נורא נוח כי כל הנסיעה הוא הסביר לנו על זנזיבר באריכות ובצורה מעניינת. על הטיול הזה הוא לקח 80 דולר לכל אחד – היינו רק זוג אז עלה לנו 160 וגם נתנו טיפ של 5 דולר לנהג ועוד טיפ של 10 לווילפרד.
טיול שני – ספארי בלו, גם כאן וילפרד הגיע עם נהג והסיע אותנו לנק’ האיסוף שזה בעיירה פומבה בדרום האי, ושם עלינו לסירות.
לגבי ספארי בלו – כנראה שיש שתי חברות שמעבירות את הטיול הזה – שזה פשוט שייט בסירות עץ שכולל ביקור באי הנעלם ולגונה. אנחנו היינו בשייט ה”מקורי”, שבגלל זה כנראה עלה יותר (90 דולר לאדם, כששמענו אחר כך שאנשים שילמו בסיור השני 45 לאדם). מכיוון שהיינו עם הסיור השני כמעט כל פעם באותם מקומות אני נוטה להניח שכנראה אין הרבה הבדל ביניהם. הטיול עצמו היה מטורף וממש כיף, ממליצה בחום לא משנה עם איזו חברה תלכו.

עוד כמה עניינים שיש לציין:
הבאנו איתנו, זוג, 1000 דולר, חזרנו עם בערך 200 דולר. מבין ההוצאות צריך לקחת בחשבון את ה50 דולר לאדם שמשלמים בכניסה לזנזיבר, איזה מס שמשלמים במלונות של דולר ליום לאדם וכמובן טיולים נוספים שיעלו עוד כמה מאות דולרים.
קניות – רוב הקניות עושים בסטון טאון ( עיר האבן) או אצל הביץ’ בויז בחופים, מילת המפתח זה להתמקח – להוריד אותם לפחות בחצי.
המרנו בשדה התעופה 100 דולר למטבע מקומי וכל השאר עבדנו עם דולרים. את הקניות במטבע המקומי עשינו בסטון טאון אבל אפשר לעבוד גם בדולרים.
כמו שציינתי קודם – תכינו כסף קטן בדולרים בשביל טיפים, זה מאוד נהוג ומקובל כאן.
אני מאוד מממליצה על המדריך וילפרד אבל שווה לנסות להתמקח איתו או לבדוק מול עוד מדריכים מומלצים, אנחנו היינו קצת בלחץ לסגור, למרות שלא היינו צריכים להיות בלחץ, ולכן שילמנו על זה יותר.

בסה”כ – זנזיבר מדהימה, יעד מדהים במרחק של 5 שעות טיסה בסה”כ, צפויה לכם חופשה מדהימה אם אתם מגיעים לשם, ותעשו חיים 🙂

אם יש לכם שאלות נוספות מוזמנים לכתוב כאן בתגובה – בבקשה לא לשלוח לי בפרטי כי אני לא אוהבת לעבוד עם ההודעות של פייסבוק. תכתבו כאן בתגובה ואנסה לענות לכולם 🙂

התמונות – מתוך המלון שלנו, Hideaway of Nungwi

תגובה אחת

לחץ כאן להוספת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  • שלום,
    דבר ראשון תודה רבה על כל המידע השימושי! שנית, אודה לקבל יותר פרטים על כל נושא ה"טיפים", כמו כמה נהוג לתת לעובדים במלון / נהגים ומתי נהוג לתת אותם. תודה רבה

מנוע חיפוש בתי מלון בזנזיבר

מנוע השוואת מחירי טיסות לזנזיבר

תגובות חדשות באתר

הרשמה לעדכוני מבצעי טיסות ונופשונים

המלצות גולשים לטיול

חבילות ספארי בטנזניה