המלצות

המלצה של לירון לטיול לזנזיבר

המלצות מהטיול מה כדאי לעשות וממה כדאי להיזהר

נחיתה – שדה תעופה

1. כאשר נוחתים בשדה התעופה צריך למלא שני טפסים להגירה- שניהם תכלס אותו הדבר- לא יודע למה צריך גם וגם. את הטפסים אפשר להוריד מהאינטרנט ולמלא לפני – יחסוך לכם זמן מעצבן.
2. ויזה – ניתנת לשלושה חודשים- המחיר הוא 50 דולר לאדם- אפשר לשלם בדולרים או באשראי בלבד- אירו לא תופס.
3. היציאה מהשדה תעופה סה"כ מהירה בלי יותר מידי בעיות.
4. מונית מהשדה תעופה לרוב חלקי האי עולה בין 50-70 דולר למונית- ממליץ להתארגן כמה ולהוזיל את העלויות.( זה למקרה שהגעתם לטיול לא מאורגן).
5. לגבי החזור – בשדה תעופה אין מה לאכול ממליץ לאכול לפני שמגיעים לטיסה.
6. ברגע שתצאו מהשדה תעופה ישר יקפצו עליכם מקומיים לעזור לכם עם המזוודות וכו'- הם עושים את זה נטו בשביל הטיפ- שזה דולר המקובל- ממליץ להתחמק מהם לשנייה הזו עד לחניה(100 מטר).
7. ליד החניה יש שירותים בהתחלה יגידו לך שזה דולר לשירותים או ששניים- המחיר הוא 500 לישט טנזני משמע שקל בערך- סתם טיפ.

תחבורה

1. דלה דלה- המונית שירות המקומית- לא ממליץ לעלות עליה- משמשת להובלות של בעלי חיים, עצים, סחורה ובין לבין אנשים- יש ממש קווים מסודרים. מחיר ממוצע לקו הוא 3-4 דולר.
2. מונית רגילה- מונית כמו שאנחנו מכירים ממליץ להזמין דרך המלון- כי יש מוניות רשומות ויש כאלה שסתם בחור מחליט שהוא נהג- המלון מזמין את הרשומות והמסודרות בדרך כלל.
3. אוטובוסים – יש ממש מעט, בעיקר באיזור סטון טאון וזנזיבר סיטי- לא ממליץ לקחת סתם מפחיד.
4. אפשרי לשכור קטנועים ורכבים- לא יודע מחירים פשוט ראיתי כאלה שעשו זאת.
5. התנועה היא הפוכה מאצלנו- נהגים בצד ימין והתנועה בצד שמאל- כמו בבריטניה וכו'.
6. ליבשת יש אפשרות להגיע ממעובורות שיוצאות מסטון טאון משך זמן 3 שעות- לא יודע מחיר או ע"י טיסות שהמחיר הוא 150 דולר לטיסה -45 דקות לערך.

מלונות וחלוקה של האי:

1.החופים הצפוניים- באופן עקרוני תאילנד בצורה קטנה- חופים של בטן גב, מסעדות מערביות, ספורט ימי, אתרי צלילה, רוב המלונות החדשים והמפוארים יותר באי- מתאים בעיקר למי שמגיע עם ראש של בטן גב, משהו בין תאילנד לתורכיה- יותר בראש צעיר, יש חיי לילה( אל תצפו למשהו מטורף- פאבים ומידי פעם מסיבות)- יש מלונות הכל כלול. -האיזור כמעט שלא מושפע מהגאות ושפל שהיא תופעה דומיננטית מאוד.
2. החופים המזרחיים- באופן יחסי המלונות יותר מיושנים- האיזור יותר שקט מבודד ורגוע.
אין חיי לילה בכלל- הכי הרבה סנוקר בלובי ומופעים של צוותי הבידור של המלונות. האיזור מופע מאוד מהגאות והשפל- בכללי אם הראש הוא בטן גב עדיך ללכת לצפון האי- כי לים לא באמת אפשר להיכנס וזה ע"ב בריכות המלון.
3. איזור סטון טאון (עיר האבן) – המלונות מודרניים מאד ובנייה של קומות ( כל השאר בנויים על הקרקע בסגנון כפר נופש), המון מסעדות מערביות, חופים פחות טובים בעיניי כי יש המון תחבורה ימית מה שמקשה על בטן גב נורמלי.
4. אני אישית הייתי במלון קראפו שנמצא בחוף המזרחי של האי.
גאות ושפל- החוף המערבי מושפע מאוד מהגאות והשפל- המשמעות היא שהים נסוג לעתים ק"מ וחצי ומשאיר אחריו שוניות יפות מאוד אבל זה מבעס מאוד למי שרוצה בטן גב בי ם- כי זה דומיננטי לזמן של 8 שעות ליום בערך ואפשר לעשות בטן גב רק בבריכה של המלון. החוף הצפוני פחות מושפע מהגאות ושפל בגלל מיקומו ולכן הוא טוב יותר.

אוכל:

1. אפשר למצוא בזנזיבר המון סוגים של אוכל- חשוב לציין שרוב האוכל בסה"כ בסדר גמור, לא הטעים בעולם אבל לא גרוע. בכל החופים והמלונות אפשר למצוא אוכל מערבי- מה זה מערבי?: פסטות, פיצות, עוף, תפוח אדמה, אורז, פנקייקים, חביתות, נקניקיות- פרה, חזיר וכו', את האוכל הנ"ל יש בארוחות במלון – ובמסעדות שמפוזרות באי.
2. מי שאוהב מאכלי ים כמובן שיסתדר- ניתן למצוא הכל מהכל.
3. מחיר של ארוחה ממוצעת לזוג הוא 20 דולר כולל טיפ, כולל שתי מנות(פסטה ופיצה- זה מה שאכלנו רוב הזמן ושני בקבוקי שתייה- קולה וספרייט).

ספארי בטנזניה:

טיול יום מזנזיבר לספארי בטנזניה בשמורת סאלו,
זה היה בערך הסדר יום שלנו- יוצאים ב6:00 מהמלון ע"י מונית לשדה התעופה, 7:30- ממריאים, 9:00 לערך נוחתים בשמורה ויוצאים לספארי עד 16:30 – סה"ע יצא לנו 7:30 נטו ספארי, 16:30 ממריאים חזרה לזנזיבר- הסיבה לשעות טיסה כי למטוסים קלים אסור לטוס בחושך בטנזניה, 18:00 מגיעים לשדה תעופה בזנזיבר, סביבות 19:30 חזרה במלון.
הסיור כולל מונית מהמלון לשדה תעופה- טיסות הלוך ושוב ( המטוס מחכה שתחזרו- הוא לא טס חזרה)- מונית חזרה למלון- ארוחת בוקר וצהריים קלה- מדריך ורכב- חלק מהרכבים פתוחים וחלקם סגורים – לנו היה מדריך שקוראים לו קי קי- בחור מדהים שמכיר את השמורה בזכותו ראינו הכל.

באופן כללי יום ספארי ממוצע הוא 4 שעות פה הרווחנו כמעט יומיים ספארי וראינו כמעט הכל: אימפלות, באפלו, ראמים, שתי חיות שלא זוכר את שמם, זברות, ג'ירפות, בבונים, תאו, גנו, היפופוטמים, קרוקודילים, אריות- חלק ראו נמרים- אנחנו לא ראינו לצערי- יש בשמורה פילים אבל אלו נעלמו כשהגענו.
המחיר של הספארי הוא 650 דולר לאדם במטוס של 4 אנשים.או 800 דולר לאדם במטוס זוגי.אם משלמים באשראי חשוב לזכור 5 אחוז עמלה- אז ממליץ לסגור מהארץ ובכללי לשריין מקום- הכמות טיסות מוגבלת.

באופן כללי:

1. אומנות המיקוח – אפשר להיות ישראלים ולהתמקח איתם על כל דבר כמעט- מגיע אליך רוכל רוצה חולצה ב20 דולר בסוף לקחנו 2 ב5 דולר- אז מפה אפשר להבין.
2. בסטון טאון ובמלונות יש צ'יינג'ים- אז ככה שאפשר לפרוט כסף- ממליץ על כסף קטן המון שטרות של דולר, 5, 10, 20- יותר קל ועדיף על להיכנס להמרות לשילינג טנזני- כי סתם מפסידים על ההמרות- וכמעט בכל מקום אפשר לשלם עם דולרים. חשוב להשים לב שהדולרים חייבים להיות משנת 2003 ומעלה אחרת הם לא נחשבים.
3. ההוצאה הממוצעת ליום היא 40 דולר לאדם- לא כולל סיורים ומלונות כמובן ומוניות במידה ותחליטו לקחת
4.המקומיים אנשים מאוד חמים ונחמדים. האי אולי מוסלמי. אבל איסלם מודרני. לא מורגש במיוחד
מקווה שעזרתי קצת אם יש שאלות תרגישו חופשי לשאול
חופשה מהנה

מנוע חיפוש בתי מלון בזנזיבר

מנוע השוואת מחירי טיסות לזנזיבר

תגובות חדשות באתר

הרשמה לעדכוני מבצעי טיסות ונופשונים

המלצות גולשים לטיול

חבילות ספארי בטנזניה