Photo : Anton Zelenov
ערי זנזיבר

עיר האבן – Stone Town

עיר האבן, הרובע ההיסטורי בעיר הבירה של זנזיבר (zanzibar city), זוהי העיר בעלת החשיבות ההיסטורית והאמנותית הבולטת ביותר במזרח אפריקה

הארכיטקטורה של העיר היא מהמאה ה-19, וניתן לצפות בה בהשפעותיהן של התרבויות הסוואהילית, המורית, הערבית, הפרסית, ההודית ואף באלמנטים אירופאיים. ובדיוק מהסיבות האלה, העיר לקחה חלק באתרי המורשת העולמית של אונסק"ו בשנת 2000.

דרכי הגעה לעיר האבן (סטון טאון)

במטוס

שדה התעופה הבין לאומי של זנזיבר, הוא שדה התעופה היחידי באי,

והכניסה אליו היא מדאר א-סלאם (Dar es Salaam)

באוניה

ניתן לקחת אוניה מדאר א-סלאם (Dar es Salaam)

או מ פמבה (Pemba)  לעיר האבן

איפה יש לבקר בעיר האבן:

המבצר הישן

בסמוך לבית הפלאות תמצאו את המבצר הישן, זהו מבצר אבן שנבנה במאה ה17 על ידי Omani, המבצר הנו מרובע והחצר הפנימית של המבצר משמשת כיום מרכז תרבותי עם חנויות, בתי מלאכה וזירה קטנה שבה מופעי מחול עם מוסיקה חיה שמתקיימים מדי יום.

מוזיאון פלאס

מוזיאון פלאס, נקרא בעבר גם "סולטן פלאס" ו"בית אל-סאהל" (בערבית), היה בעבר ארמונו של הסולטן, ממוקם על חוף הים, צפונית לבית הפלאות, המוזיאון נבנה בסוף המאה ה19, וכיום במוזיאון יצירות מחיי היום יום של משפחת המלוכה בזנזיבר, בין היתר תוכלו למצוא במוזיאון חפצים שהיו שייכים ל סעידה סלאם שהייתה נסיכה זנזיברית שברחה לאירופה יחד עם בעלה.

בית הפלאות

Zanzibarבית הפלאות נקרא גם "Palace of Wonders", also known as "Beit-al-Ajaib"

נמצא על דרך מיזינגאני (Mizingani) על חוף הים, זהו כנראה ציון הדרך הידוע ביותר בעיר האבן, בית הפלאות נבנה ב1883 וחודש אחרי המלחמה של זנזיבר עם אנגלו ב1896, בעבר הבית שימש כביתו של הסולטן, אחרי המהפכה הפך הבית למקום מושבם של המפלגה Afro-Shirazi.

זהו הבניין הראשון בזנזיבר  בו היה חשמל והבניין הראשון במזרח אפריקה בו הייתה מעלית.

מאז שנת 2000 המקום הפך למוזיאון המציג את התרבות הסוואהילית והזנזיברית.

בית ליווינגסטון.

בית ליווינגסטון הוא ארמון קטן שנבנה במקור עבור הסולטן מג'יד בן סעיד אך לאחר מכן נעשה בו שימוש על ידי מסיונרים אירופאים. דייוויד ליווינגסטון גר בבית בעת הכנת המשלחת האחרונה שלו אל טנגניקה.

" בית מרקחת ישנה "  (Old Dispensary)

Hot Properties East Africaבניין זה נבנה בשנים  1887-1894  ושימש כבית חולים חינמי לעניים, אך מאוחר יותר הפך לבית מרקחת, זהו אחד הבניינים הכי מעוטרים בעיר האבן, עם מרפסות עץ גדולות מגולפות, חלונות ויטראז'ים וקישוטי טיח נאו קלאסיים, הבניין נהרס מריקבון בשנות השבעים והשמונים של המאה ה19, ושוחזר מאוחר יותר במדוייק על ידי  AKTC

הקתדרלה האנגליקנית

הכנסייה  נרכשה על ידי מסיונרים ונבנתה על מקום האחרון בעולם ששימש למכירת אנשים לעבדות, אומרים שהמזבח בכנסיה נבנה על המקום בו היו נוהגים להצליף בעבדים.

האמבטיות הפרסיות של אמאמני (Hamamni Persian Baths)

Hamamni Persians Bathזהו מבנה של אמבטיות ציבוריות  שנבנה בסוף המאה ה19 על ידי ארכיטקט שיראזי עבור הסולטן ברגחש בין סעיד, האמבטיות האלה כבר לא פתוחות יותר לרחצה אבל ניתן לבקר באיזורים מסויימים של המקום, חלקים אחרים של המקום הוסבו למגורים פרטיים.

גני פורודחני (Forodhani Gardens)

זהו פארק קטן, בקרבת החוף המרכזי בעיר האבן, ממש ליד "המבצר הישן" ו"בית הפלאות",  הגנים    שוחזרו לאחרונה על ידי ה AKTC, כל ערב אחרי השקיעה נפתח בפארק שוק תיירים שמוכר אוכל זנזיברי כמו מאכלי ים על הגריל ועוד

דברים שאפשר עשות בעיר האבן בזנזיבר

  • להסתובב בעיר ולבקר  את המבנים ההיסטוריים.
  •  משחקי פוטבול, חוויה נהדרת שניתן לחוות בזנזיבר, צפייה במשחק פוטבול מקומי, אנשי זנזיבר הם אוהדי פוטבול נלהבים, והאיצטדיון נמצא רק 10 דקות ממרכז עיר האבן.

    להצעת מחיר לרכישת הסיור מהארץ עם מדריכים מומלצים

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: ( לא חובה)

    נושא

    טלפון



     

    הוספת תגובה

    לחץ כאן להוספת תגובה

    אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

    מנוע חיפוש בתי מלון בזנזיבר

    מנוע השוואת מחירי טיסות לזנזיבר

    תגובות חדשות באתר

    הרשמה לעדכוני מבצעי טיסות ונופשונים

    המלצות גולשים לטיול

    חבילות ספארי בטנזניה