המלצות

החופשה של ליז – מלון My Blue ספטמבר 2018

חופשה בזנזיבר מישראל
חופשה בזנזיבר המלצות

קודם כל תודה לחברי הקבוצה על השיתוף והטיפים שהצילו אותנו לא פעם. אז הנה, גם הזמן שלנו הגיע לחלוק אתכם את החוויות מגן עדן על עלי האדמות – זנזיבר.

לוקיישן: My Blue
המדריך: עלי זנזיבר Ali Zanzibar
תאריכים: 8.9 – 15.9

* טיסה – תביאו עטים בתיק כדי לחסוך זמן במילוי אשרת ויזה במטוס (בהלוך) ומילוי טופס בשדה  (בחזור).
* שדה תעופה – חור נידח. נחתנו ומשם הליכה קצרה ברגל ״לטרמינל״. תור ארוך (לקח כשעה), הכל איטי אז תכינו את עצמכם. להביא אלתוש בתיק כי עומדים בחוץ והיתושים חוגגים (קנינו סנו ג׳ונגל ולא נעקצנו אפילו פעם אחת). תשלום של 50$ באשראי בשדה ומשם מזוודות והסעות. תביאו משהו לנשנש כי בשדה אין כלום ועד שתגיעו למלון תרגישו כבר קרקור בבטן.

כסף וקניות:
* הרושם שנוצר הוא שאין מה לקנות בזנזיבר, אבל, לחולת שופינג כמוני התברר שדווקא יש ולא קצת. מי שאוהב אומנות (ציורים), פסלים, תרבות אפריקאית, שוורלים וכו׳ ימצא את עצמו בקניות בדוכנים.
* טיפים – פרטתי 50 דולר לדולרים בודדים כדי שיהיה נוח להביא טיפים לחבר׳ה פה. דולר אחד שלנו עושה להם את היום והם באמת יוצאים מגדרם כדי לעזור.
* לא המרנו לכסף זנזיברי והסתדרנו מעולה עם דולרים.

קרם הגנה:
* הקרינה בזנזיבר שונה מאשר בישראל, ותוך 10 דקות מרגישים שנשרפתם. תביאו המון קרם הגנה!!! לצערי נשרפנו בגב ולמזלנו הבאנו מהארץ משחה לכוויות שמש (ליתר ביטחון וזה הציל אותנו).

מלון: My Blue
* מלון מקסים, אינטימי, יפיפייה והעיקר קרוב למסעדות ונמצא על החוף. הצוות אחלה והאוכל טעים (במיוחד הפסטה שהם מכינים במקום והיא הייתה הרבה יותר טעימה מפסטות במסעדות שהזמנו).

* בחדר לא היה צורך במתאם (לאייפון). * הויי פיי לא וואו, קנינו חבילת גלישה ב20$ ל13 G והיה ממש אחלה (מבקשים מהקבלה לקנות סים מקומי והם שולחים מסאי).

* הופעות במלון התקיימו מדי ערב. רקדנים, אקרובטים וכו׳.. היה פשוט מדהים, הם מוכשרים מאוד. בסוף ההופעה הם עוברים עם כובע ומבקשים טיפ, נתנו להם באהבה גדולה כי הם נתנו את הנשמה על הבמה.

* הצ׳ק אאוט מתבצע ב10:00 ולכן הארכנו את השהייה עד לטיסה בתוספת של 30$.
* תכינו בערך 14 דולר עבור מס למדינה בצ׳ק אאוט.

מסעדות: 
* באדולינה – מסעדה ישראלית חדשה, מקסימה. 10 דק נסיעה מהמלון. האוכל טעים, ישראלי, והמלצר היה מקסים.
* דה רוק – פירוט ביום ד׳ בהמשך…
* מסעדה מקומית על החוף – המסעדה הראשונה מצד ימין של חוף המלון (ליד הכדור עף). המנות טעימות, השירות – חצי כוח, פעם ככה פעם ככה.

מדריכים:
* יצרנו קשר עוד מהארץ עם עלי זנזיבר וזאת הייתה ההחלטה הכי טובה שעשינו. עלי הפך במהרה לאחד משלנו ודאג לנו להכל. מדבר אנגלית טובה, מסביר, משקיע, מחירים הוגנים (תלוי בכמות האנשים בקבוצה).
* יצרנו קשר עוד מהארץ עם חברת JJ טרקטורונים וקבענו איתם. החברה בבעלות ישראלית וטיול שטח שכזה עדיף לעשות עם חברה שיש לה ״אמא וגם אבא״. הטרקטורונים חדשים, מושקעים והעיקר בטיחותיים. Jero Ashtar

לו״ז:

* יום א׳ – טיול שקיעה עם עלי זנזיבר. שטנו בסירה מקסימה לעבר השקיעה ואכלתי לעלי את הראש שיסביר לי כל דבר שקורה בזנזיבר. בטיול הזה סגרנו עם עלי את כל הטיולים להמשך השבוע (למעט טרקטורונים). טיול של שעתיים בסירה, לוקחים מהחוף של המלון ופשוט שטים. אחלה דרך להתחיל את הטיול בעיני.

* יום ב׳ – הגיעה הסעה ולקחו אותנו לבית של ג׳אפר (החצי השני של חברת JJ). הטיול כלל נסיעת שטח שמאוד נהנינו וכניסה לכפרים והבאת מתנות לילדים. חייבת להיות כנה, אני אישית לא התחברתי לקונספט של הבאת מתנות. הילדים מדקלמים משפטים בעברית והתיירים מצלמים. הרגשתי כמו בגן חיות ולא רציתי לקחת חלק בזה. הנסיעה בטרקטורונים הייתה מדהימה, המדריך הקרוי ״דדי דדון״ היה מקדימה, דאג לפירות ונתן יחס מדהים.

* יום ג׳ – ה-יום של הטיול בעיני. עשינו את האי מנבה עם עלי זנזיבר והיה פשוט מושלם. (כחובבת צלילה הבאתי ציוד שנורקלים מהבית וזאת הייתה החלטה מעולה – עלי מביא איתו ציוד, לכן, למי שאין הכל טוב לא לדאוג). עלי לקח אותנו בסירה ושטנו אל עבר להקת דולפינים. קפצנו למים כדי להשיג אותם במים. אחרי 20 קפיצות כאלה הצלחתי לגעת בדולפין!!! היום בעצם מתמקד בשנורקלים ולמי שאוהב זה פשוט כיף אחד גדול. שוב תודה לעלי שלא וויתר מהר כמו שאר המדריכים והתעקש שנקפוץ וננסה להגיע לדולפינים. מסאג׳ – היינו שבורים מהשנורקלים והלכנו לעשות מסאג׳ אצלי ״שאני״ בחוף (מצד שמאל למלון). היה אחלה, אבל לא לצפות למשהו מפואר או מפנק. ״שאני״ עושה צמות בנוסף והיא מצחיקה בטירוף.

* יום ד׳ – נסענו לחוף דרום מזרחי (נסיעה של שעתיים) עם עלי זנזיבר במיניבוס (היינו 2 זוגות). בחוף יש גלשני רוח למי שמעוניין. לאחר שהסתלבטנו על החוף נסענו למסעדת ״דה רוק״ – עלי הגבר דאג לשמור לנו מקום מראש והכניס אותנו כמו VIP. בעיני, המסעדה נחמדה, האוכל טעים מאוד ואחלה קונספט אבל לא הייתי נוסעת לשם שוב. המחירים כמו בארץ (יצא ל4 אנשים 180 דולר), והיא די פלצנית. פירות ים זה עיקר התפריט.

* יום ה׳ – ספארי בלו עם האחד והיחיד עלי שלנו. יום ארוך אבל מדהים. שנורקלים, ארוחת צהריים על החוף (פשוט ווואו, עלי דאג לאוכל מדהים. בתור אחת שלא מתה על דגים טרפתי טונה בכמויות. עלי דאג כל הזמן שלא נהיה עם עוד קבוצות ושתהיה לנו פרטיות. באי הנעלם עשינו ג׳ט סקי (15 דק – 30$). ממש שווה ונהנינו מכל רגע. הלגונה הכחולה הייתה פשוט וואו, מים חמימים והרגשה של פיסת גן עדן פרטית. השייט בסירה כמעט שעה (מי שרגיש שיקח את זה בחשבון).

* יום ו׳ – סגרנו עם עלי 2 זוגות לטיול באי האסירים וסטון טאון. הצבים פשוט מטריפים את החושים, לאוהב בעלי חיים פשוט הרגשה נהדרת. עלי לימד אותי לעשות מסאג׳ לצבים והם עמדו בתור מהנאה. לאחר מכן נסענו לעיר, ספגנו תרבות ועלי הרחיב לנו את הידע ההיסטורי על זנזיבר. השוק בעיני היה המוני אבל נחמד למי שאוהב. מרגיש קצת כמו לטייל ברחובות של עכו, בכל מקרה חוויה. בשוק יש חנות מדהימה שלצערי שכחתי את שם ויש שם בובות אפריקאיות מדהימות בעבודת יד, ובכללי הרגשה של חנות בוטיק. אכלנו ביחד עם עלי במסעדה מקומית (האוכל המקומי היה מאוד טעים, מזכיר את האוכל ההודי).

* יום שבת – סגרנו יומיים לפני מסאג׳ במלון (המעסה תאילדנית ויש תור של בערך יום/יומיים 35$). היה מושלם. אם הגעתם עד כאן אז הבנתם שלא היה לנו יום מנוחה אחד אז את היום האחרון הקדשנו למנוחה ושיזוף.

שורה תחתונה, חשבנו שבאנו לנוח כי קיבלנו את הרושם שאין מה לעשות בזנזיבר, חרטה ברטה. יש המווווןןן טיולים ופשוט מדהים לחוות הכל ולספוג תרבות. אני חייבת להגיד תודה שוב לעלי, שבלעדיו הטיול היה נראה אחרת לגמרי.

נ.ב – כוכבי ים- בבקשה בבקשה בבקשה אל תוציאו אותם מהמים ליותר מכמה שניות כי הם פשוט מתים. התמונה באינסגרם לא שווה חיים של כוכב ים.

מנוע חיפוש בתי מלון בזנזיבר

מנוע השוואת מחירי טיסות לזנזיבר

תגובות חדשות באתר

הרשמה לעדכוני מבצעי טיסות ונופשונים

המלצות גולשים לטיול

חבילות ספארי בטנזניה