safari tanzania
ספארי מדריך בטנזניה
ספארי בטנזניה

המדריך המלא לספארי בטנזניה מזנזיבר

קאריבו (ברוכים הבאים)  לטנזניה מזרח אפריקה                                                       

טנזניה היא מפנינות יבשת אפריקה שעדיין ממתינה לגילוי. זוהי ארץ פלאות המחביאה בתוכה מרחבי טבע קסומים ומוגנים שיד אדם לא הצליחה לקלקל. טנזניה מהווה בית גידול לצמחים ובעלי חיים ייחודיים רק לה.

הר הקילימנג'רו, הגבוה באפריקה מביט בכיפתו המושלגת על מרחבי הסוואנה האין סופיים, האי האקזוטי זנזיבר, שמורות הטבע "ספארי" הטובות והעשירות שישנן כדוגמת הסרנגטי, שמורת הסאלו הפראית והגדולה בעולם, טרנגירי, אגם מניארה, מכתש הנגורונגורו מפלאי הטבע בעולם, שמורת הרואהה, והשמורה הימית של האי מאפיה, כל אלו הם רק חלק ממה שיש לטבע הטנזני להציע.

הנוף האנושי הטנזני לא פחות מרתק מעושרו של הטבע בו בורכה. שבטי המסאים הידידותיים, תמירי הקומה הנראים בכל רכבי הארץ, לבושים בבגדיהם המסורתיים מובילים את עדריהם אחר שטחי מרעה.

רבגוניותו של הנוף, העושר הנדיר בבעלי חיים, והנוף האנושי ממקמים את טנזניה בשורה הראשונה בעולם כמדינה בה ניתן לחוות את הטבע הבראשיתי מתוכו ומבלי לפגוע בו ואחת מיעדי התיירות המועדפים בעולם כולו שכל מי שחווה עם משפחתו הגדיר כחוויה המשפחתית המרגשת ביותר שלהם.

בטנזניה יש את הכול, 38 שומרות טבע פראי (ספארי), ומספר שמורות טבע ימי.

לאוהבי חופים קסומים טנזניה מציעה חופים ואיים עוצרי נשימה אם לאורך האוקיאנוס או באגמים המהווים גן עדן לטיילים שמעדיפים לחקור את ההר הגבוה.

מקור המילה ספארי מסווהילית ופירושה המדויק הוא מסע. התיירים  שינו  את המושג והפכו אותו לשמורות ופארקים אפריקאים פתוחים בהם ניתן לפגוש בעלי חיים בסביבתם הטבעית.

טיסות אל ובתוך טנזניה:

  • אתיופיאן אירלינס: טיסות יומיות, יציאה מבן גוריון ב 01:00 בלילה נחיתה ב 05:30 באדדיס אבבא ולאחר כ 4 עד 5 שעות טיסת המשך ליעדים השונים בטנזיה: קילימנגארו (לשמורות הצפוניות), דאר א סאלאם (לשמורות הדרומיות) ולזנזיבר

אפשרות נוספת עם אתיופיאן אירלינס: טיסה ב 10 בבוקר וסיור יום באדדיס אבבא באתיופיה  כולל לינה בעיר על חשבון חברת התעופה והמשך טיסה ליעדי טנזניה השונים יום למחרת ב 10 בבוקר. בדרך כלל יותר זול ומרוויחים סיור בעיר הבירה של אתיופיה.

  • טורקיש טיסות יומיות, שמגיעה לקילימנגארו בסביבות 02:00 לפנות בוקר ואותו הדבר לדאר א סאלם. לזנזיבר טורקיש נוחתת ב4 לפנות בוקר
  • קיימות טיסות צ'ארטר שבועיות ישירות של ישראייר וארקיע ברוב השנה מלבד התקופה שבין סוף פסח עד לאמצע יוני.

היתרון:   טיסות ישירות

 החסרונות: רק לזנזיבר ומוגבל ל 7 לילות 8 ימים בלבד לא יותר ולא פחות

בתקופות החגים ובחודשי הקיץ יקרות יותר מהטיסות הרגילות

  • טיסות פנים קיימים ביום בין השמורות השונות לערים בעיקר מטוסי ססנה של 13 מושבים הקרואים קאראוואן

טיסות סדירות יומיות כמעט לכל יעד בטנזניה וזנזיבר

את מסעות הספארי בטנזניה ניתן לעשות במספר דרכים:

  • ספארי ברכבי שטח ייעודיים – הדרך הפופולרית ביותר לחוות את הספארי, מתאים לכל אחד ואחת, למשפחות ולקבוצות.
  • ספארי על אופני שטח ואו על אופנועים – לבעלי הכושר ולאוהבי האתגרים.
  • ספארי רגלי – יש שמורות בהן ניתן לחוות את החיות תוך הליכה רגלית מאובטחת כמובן. בספארי רגלי אין חוצץ בין האדם לטבע. שילוב טוב עם רכבי השטח.
  • שייט ספארי – פארק הסלוס בדרום מזמן מסעות ספארי בנהרות. חוויה שונה לראות את גבות ההיפופוטמים, את תניני הענק והפיפים המשכשכים במים ממש  לידך כמו גם לצפות בחיות הבאות לרוות את צימאונן בנהר.

כל שתבקשו לו יהי.

טנזניה היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות בכל הנוגע לחוויית הבראשיתיות ולחיות הבר מרוב מגוון זה עשוי להיות קצת מבלבל לבחור במסלול הנכון לכם. אנחנו בסימה ספארי, חברה טנזנית בניהול איש שטח ישראלי המכיר כל שביל בטנזניה תופרים חבילות טיולי ספארי המתאימים בדיוק לכל אחד ולכל קבוצה על פי רצונה ועל פי העונה. אנחנו  מתכננים אתכם ובשבילכם את המינון הנכון לכם אם זה ספארי בלבד, נופש חופים בלבד ו/או שילוב בין חופיהם הקסומים של זנזיבר, וטנזניה לבין מסע ספארי מרתק. ברגע שהוחלט המסלול כל שלכם נותר זה להנות מהנופש ומהספארי לא לדאוג לדבר, אנחנו כבר נדאג לכל הלוגיסטיקה והחוויות מאלף ועד תו.

איך מגיעים לשמורות?

לשמורות ניתן להגיע הן עם ג'יפ הספארי והן עם מטוסים קלים החל משני מושבים ומעלה ואשר נוחתים במנחתי שטח שלפעמים ניתן לראות עדרים של ג'ירפות פילים או אנטילופות בהנמכה ובסמיכות לרצועת הנחיתה. בנחיתה תמיד יחכה לכם ג'יפ ספארי עם מדריך.

מה כולל רכב ספארי?

רכב ספארי אופיני המצוייד במקרר ושקעים להטענה של מכשירים חשמליים סוללות וניידים.

בג'יפ ספארי נכנסים בין 5  ל 7  מטיילים עם נהג/מדריך בעל ניסיון עשיר בנהיגת שטח והכרת כל בעל חיים וצמח באזור, כזה שיכול לזהות זנב ברדלס משתלשל מעץ במרחק. הגג של הגיפ נפתח ונותן תצפית טובה על בעלי החיים תוך הגנה מוחלטת. בג'יפ מקרר ושקעי הטענה. כל מטייל מקבל כל בוקר למסע ארגז אוכל לארוחת צהריים ולנשנושים, כולל אספקה בלתי מוגבלת של מי שתייה צוננים.

מה להצטייד לספארי

בגדים קלים לחום היום ובגדים חמים יותר לערבים. נעלים גבוהות ונעלי גומי לשכשוך ושחייה. כל אמצעי המגן נגד יתושים יהיו לעזר (ראו צרור עצות בסוף המאמר). קרם שיזוף חובה! היום כבר לא צריך לומר מצלמה כל איפון עם מצלמה איכותית תעשה את העבודה. דגש על איכותית. בכל זאת לאוהבי הצילום ביניכם מיותר לציין להביא את המצלמה עם עדשות הזום למיניהם, תמצאו בהם שימוש רב.

מתי לנסוע?

כל השנה! מה שמדהים בטנזניה זה שלכל אזור המאפיינים שלו, העדרים ואיתם הטורפים נודדים במהלך השנה על פי המצאות המזון, כך שבכל עונה ונכל למצוא אותם בריכוזים גדולים בדיוק במקומות בו הם ניזונים על פי העונה לכל שמורה ופארק העונה האידיאלית שלו.. המדריכים של סימה ספארי מומחים היכן למצוא את בעלי החיים בכל זמן נתון.

אף בחודשים הגושמים והזולים יותר אפריל ומאי מירב הימים הם יפים והפריחה והנופים יפים ומוסיפים לספארי יופי שלא ניתן לחוות בעונות אחרות.

לינה.

הרעיון בלינה הן בשמורות והן בקרבתן הוא לחוות את הטבע לא רק במסע היומי אלא גם לפנות ערב וברדת החשכה בהכנות לקראת השינה. לחוות את שאגות החיות מתוך הסבך הקרוב ולהיות מוגנים מהן, להתערבב עם קופים חצופים שחודרים אל המתחם בחיפוש אחר חטיף טעים שנשכח. מכיוון שהלינה היא בלודג'ים, באוהלים נוחים ומהודרים או בקמפינג. חל איסור על המלונות והלודגים בשמורות לגדר את עצמם.  הבחירה בצורת הלינה היא שלכם כמובן. לודג'ים, כמו צימר הם על הקרקע ומשתלבים היטב בנוף הפראי. אוהלים, אל דאגה גם בהם יש מקלחות והם נראים ומצוידים כמו כל חדר איכותי במלון. במרבית השמורות מקומות לינה המתאימים לכל כיס.

כמה זמן להקדיש לספארי?

ישנן שמורות הקרובות לעיר או לזנזיבר אליהן ניתן להגיע למספר שעות בלבד וליהנות מעושר בעלי החיים ומהחוויה. אם אין לכם הרבה זמן ואו אם אתם רוצים את טיול הספארי כתבלין לנופש בזנזיבר אתם יכולים לצאת לאחת משמורות הדרום הסמוכות לאי ליום ספארי בודד שמורת הסאלוס או שמורת הסאדאאני. כך שספארי ניתן לעשות החל מיום אחד ועד מסעות טבע של שבוע שבועיים ואף יותר, כל אחד ואחת על פי מה שמתאים לו. ניתן גם לשלב שמורות שונות באותו מסע או לדלג בין שמורות במטוסים קלים.

למטילים המגיעים בעיקר לנפוש בזנזיבר הכנו 8 חבילות קצרות בין יום ל שתי לילות 3 ימים ספארי בשמורות שונות בטנזניה של יציאה וחזרה לזנזיבר ראו קישור

שמורות והפארקים עיקריים

צפון טנזניה על גבול קניה מהווה מרחב עצום של שמורות ספארי אשר לכל אחת המאפינים הייחודיים שלה. הן מרוכזות סביב העיר ארושה הנמצאת בקרבת שדה התעופה הבין לאומי קילימנג'רו בו נוחתים בטיסות בעיקר עם טיסות של אתיופיאן אירלינס. השמורות הצפוניות הן המפורסמות יותר ומכאן מתויירות יותר.

אלו העיקריות שבהן.

הפארק הלאומי ארושה

הפארק הלאומי הקרוב ביותר לארושה, עיר הבירה של הצפון ושמורות הצפון של טנזניה הוא הפארק הלאומי של ארושה. הפרק הלאומי של ארושה מהווה פנינת טבע מלוטשת שיש הנוטים לפספס אותה בגלל הקונוטציה של קרבתה ביחסית ועיר. עם זאת השמורה היא הזדמנות מעניינת לחוות מגוון רחב של חי וצומח בתוך שעות של סיור בעיקר מייד לאחר הנחיתה בקילימנגארו לספארי הכרות עם אפריקה מייד לאחר הנחיתה.

שער הכניסה לשמורה מוביל ליער הררי מצל מאוכלס בצפיפות בקוף מזן הקוף הכחול כמו גם בבעלי כנף תוכיים, על שלל צבעיהם בשם טורקוס וטרוגונס. זהו המקום היחיד במסלולי הספארי הצפוניים בהם ניתן לצפות בקלות בקופי הקולובוס האקרובטיים בצבעי השחור והלבן.

בהמשך השמורה נכנסים למכתש המדהים בשם מכתש נגורדוטו על הצוקים התלולים שלו המחביא בתוכו ביצות עשירות בעדרי הבופולו וחזירי בר , אותם החזירים שהיוו השראה לדמותו של פומבה המשעשעת בסרט מלך האריות.

בהמשך המסלול צפונה נגיע לגבעות יפיפיות, רגועות ופסטורליות מכוסות ירק בתוכם שוכנים אגמי מומלה MOMELA .  לכל אגם הגוון הייחודי לו בספקטרום שבים הכחול לירוק. מימיהם הרדודים מכוסים בכסות ורודה של אלפי עופות הפלמינגו, ומגוון עשיר של עופות נודדים ומקומיים המוצאים במימי האגמים מנוחה ,מקום מבטח ומזון. איילי ה waterbucks מציגים את קרניהם הגדולות על גדות האגמים, עדרי ג'ירפות גולשים להן בתנועותיהן הרכות בין כרי הדשא של הגבעות, ואנטילופת הדיגדיג רחבת העיניים, הקטנה בעולם חוצה פה ושם את הדרך בבהלה כמו ארנבות ענק  בעלות רגליים דקות אל תוך סבך מוגן.

בהיות הפארק קטן מחצית יום ספארי תספיק בהחלט.

אגם מניירה Lake Manyara

נמתחת על בסיס מדרונות עמק השבר הסורי אפריקאי בגובה 600 מטר שוכנת לה פנינת הנוף אגם מניארה, נוף אותו הילל הסופר ארנסט המינגווי כמקום המקסים ביותר באפריקה.   המסלול הסובב את שמורת מניארה מציע הצצה למיקרוקוסמוס של חווית הספארי הטנזנית. להקות קופי בבון מתנהלות להם בשוויון נפש ובצדי הדרך קופים כחולים מקפצים בזריזות בינות לענפי עצי המהגוני העתיקים, אנטילופת הבושבאק מתנהלות להם כצללים בינות לעצים ועופות מקור הקרן הגדולות צופרות בקולן הצורם מראשי העצים.

בניגוד מוחלט לאינטימיות ששורה בתוך יער הג'ונגל משתרע לו מישור ביצתי של  כרי הדשא עם נופיו המשתרעים כלפי מזרח אל צידו השני של האגם כלפי הפסגות הוולקניות הכחולות והמשוננות המתרוממות מעל ערבות המסאי. עדרי בפלו, גנו, גירף וזברה מתקהלים בהמוניהם בכרי הדשא הללו.

שמורת מניירה מאפשרת הכרות טובה על עולם הצפרות הטנזני. בשמורה קיימים יותר מ 400 מינים של ציפורים ועופות. העושר שלהם כה רב שמטייל עשוי לראות יותר מ 100 מינים ביום טיול אחד בלבד. הבולטים ביותר הן אלפי עופות הפלמינגו המקובצות בצבעם הוורוד בנדידתן הנצחית כמו גם עופות המים הגדולים כשקנאים חסידות וקורמורנים.

בשמורה מומלץ לטייל בין חצי יום ליום.

שמורת טרנגיר Tarangire National Park

טרנגירי  ( נהר החזיר יבלות פומבה בתרגום מסוואילית) הנו הפארק השישי בגודלו בטנזניה, ממוקם במחוז מאניארה.

שמורת טארנגירי הנה סוואנות רחבות ידיים זרועות  עצי באובב ענקיים בני מאות שנים המשתרעות על שטח של כ- 2600 קמ"ר, מהשמורות היפות ביותר באפריקה. נהר הטרנגירי  שעל שמו נקראת השמורה, חוצה את השמורה ומהווה את מקור המים היחיד הזמין באזור הערבות המסאיות בעונה היבשה. משום כך מושכת אליה השמורה בעונה היבשה עשרות אלפי בעלי חיים מאזור הערבות המסאיות. החל ביונקי ענק כגון פילים כ 6000 פילים בשמורה, וכלה בציפורים זעירות. ביקור בשמורה  בעונה היבשה

(יולי  עד דצמבר)  מאפשרת צפייה בעדרים ענקיים של אלפי פרטים של זברות, גנו והבופלו. מבין דייריה הקבועים של השמורה ניתן למצוא אנטילופת הביצות, ג'ירפות, אנטילופות הדיג-דיג הזעירות, אימפלות, יחמורים, הגאזלות על קרניהן הארוכות, קופי הורווט, נמיות מפוספסות ובבונים. הטורפים בשמורה הם האריה האפריקאי, נמר, צ'יטה, קרקל, גירית הדבש וכלבי בר אפריקאים.

הפארק הוא משכנם של יותר מ 550 זני ציפורים ועופות ומהווה גן עדן לצפרים.

מכתש הנגורונגורו – Ngorongoro Crater

שמורת הטבע והספארי מהמפורסמות בעולם כולו – שמורת הנגורונגורו והמכתש המפורסם שבה. דמיינו את מכתש רמון, ירוק יותר עם אגמים וכל חיות הסוואנה האפריקאית במקום אחד. ספארי בתוך מכתש נגורונגורו הוא חוויה בראשיתית. המכתש מכותר ביער גשם ירוק עד. שופע בעלי חיים ובתחתיתו מישור רחב ידיים בו שוכנים כ- 25,000 בעלי חיים ממגוון בעלי החיים במזרח אפריקה. קירות המכתש התלולים המתנשאים לגובה 600 מטר תוחמים את תנועת החיות ולכן אין נדידת בעלי חיים מהמכתש החוצה או לתוכו. השמורה הינה סגורה ומחזור החיים המתקיים בה הוא במעגל סגור. המכתש מפורסם באוכלוסיית הקרנפים השחורים שבו, בנוסף מפורסם המכתש באוכלוסיית האריות והצבועים המנומרים הצפופה בעולם.

במכתש נגורונגורו ניתן לראות במספר שעות בכל ה BIG 5  של חיות הבר של אפריקה:

פיל, קרנף, בופאלו, אריה ונמר.

הכניסה לשמורת הנגורונגורו נמצאת ביער גשם עם עצים ענקיים שרכים, להקות בבונים בכל פינה. ציר מקסים. שבשלב מסוים נעצור ונצפה לעבר המכתש ממרום האזור הגבוה של השמורה.

בשמורת הנגורונגורו חיים זה לצד זה שבטי המסאים וחיות הבר האפריקאיות כולם. אזור הנגורונגורו הוא גם המרכז הרוחני שלהם וכאשר הם נדדו ממדבר סיני ( כן מדבר סיני) לטנזניה הם נעצרו ליד הר הגעש אשר הכריזו עליו כהר האלוהים וזהו זה החליטו להתמקם בנגורונגורו עם עדריהם ( נגורונגורו במסאיית –  פעמון של פרה) . נבקר בכפר מסאי נלמד על המורשת, אורחות חייהם, הווי שירים ריקודים  כיתות לימוד. מכאן נמשיך לספארי במכתש, נראה עדרי פילים, קרנפים, בופאלו, אריות, צבועים , גאנו ועדרים רבים אחרים, היפופוטמים ועושר ציפורים צבעוני.

מקום טוב לארוחת צהריים ב- LUNCH BOX ליד אגם מלא היפופוטמים ככה זה בספארי.

3 ימים ספארי בשמורת הסרנגטי ומכתש נגורונגורו בשילוב ביקור בכפר מסאאי

פרק לאומי סרנגטי   Serengeti National Park

פרק הלאומי סרנגטי ידוע בנדידה ההמונית השנתית של עדריו, מעל שלושה מיליון  ראשי גנו ומעל חצי  מיליון זברות נודדים בהמוניהם.

מספר האריות והנמרים הגדולה מכל שמורות אפריקה 4000 אריות ו 2000 נמרים ציטות צבועים ועוד טורפי ביניים רבים

הפרק מכסה שטח של 14750 קילומטר מרובע של מרחבי ערבה מכוסה אדמת מרעה, של סוואנה ושל יערות. הפארק גובל עם קניה שם ממשיכה המערכת האקולוגית לפארק הקנייתי "מסאי מארה". בדרום מזרח של הסרנגטי מצוי הפרק הלאומי לשימור הנגורונגורו.

הפארק נחלק ל 3 אזורים עיקריים שניתן להגיע אליהם הן עם רכב ספארי מארושה או שהרכב ימתין לכם באחד מרצועות הנחיתה בשמורה ואתם תגיעו בטסה קצרה מארושה.

ערבות הסרנגטי ( פרוש המילה סרנגטי במסאאית – מרחבים אינסופיים) : אדמת מרעה חשופה כמעט לגמרי מעצים, בדרום השמורה מהווה את הנוף המסמל ביותר את השמורה. כאן מתרבים עדרי הגנו הרועים במרחבי הערבה מחודש דצמבר עד למאי. שאר בעלי הפרסה כגון זברה, אימפלה, ג'אזל, בופלו, אנטילופת הביצות, גם הם רועים את המרחבים בכמויות מדהימות. תלוליות גרניט מאוד נפוצות במרחב ומהוות נקודות תצפית מצוינות  לטורפים השונים כמו גם מקומות מקלט לשפני הסלע ומשכנם של נחשי הפיתון.

המסדרון המערבי: את הסוואנה באזור הזה מכסה קרקע חרסיתית שחורה. נהר הגרומטי ונישות היער שבו מהווים משכנם של תניני הנילוס, של קופי הפטאס הזהובים, של סוסי היאור, ושל נשרי הקרב המרשימים. עונת הנדידה של העדרים באזור זה היא בין מאי ליולי.

צפון הסרנגטי: הכסות בעיקרה היא של עצי המור הקוצניים ופני השטח בעיקרם גיבעיים המתגבהים החל מסורנגרה בדרום לכיוון נהר המארה בגבול קניה. מלבד ההגירה ההמונית של העדרים המתחילה ביולי וממשיכה עד אוגוסט וכן גם בנובמבר זהו המקום האידיאלי לפגוש ללא מאמץ את הפילים, הג'ירפות ואת הדיג-דיג הזעיר.

3 ימים ספארי בשמורת הסרנגטי יציאה מזנזיבר

הר הקילימנג'רו

הר הקילימנג'רו הוא הר געש רדום להר שלש פסגות בשם "קיבו", "מאוונזי" ו"שירה".

גובהו מבסיסו מתנשא לגובה של 4900 מטר מעל פני השטח ומעל פני הים גובהו מגיע לרום של 5895 מטר, זה עושה אותו להר הגבוה באפריקה. גובהו הרב מוריד את הטמפרטורה בראשו אל מתחת לאפס ובכך עושה אותו למקום היחיד בעולם שבו יורד שלג בסביבת קו המשווה.

ההר הוא חלק מפארק הלאומי "קילימנג'רו" ומהווה כמובן את אתר הטיפוס העיקרי. הרבה מחקרים נעשו ונעשים על ובסביבת ההר. בעיקר נחקרים הקרחונים המצטמקים שלו והיעלמותם של שדות הקרח בהיבט של השינוי האקלימי.

הטיפוס על ההר מיועד למיטיבי לכת ודורש כושר מצוין. המסעות של סימה ספארי אל ההר כוללים את המדריכים המקצועיים ביותר הן בהיבט האתגרים שמציב הטיפוס והן בהיבט הכרת החי והצומח.

הפארקים הדרומיים

השמורות והפארקים הדרומיים משתרעים מחופי האוקיינוס ההודי במזרח ועד לגבולה המערבי של טנזניה, זמביה. השמורות הדרומיות  על מרחביהן מעוטי האדם דלילות בתיירים יחסית לשמורות הצפוניות ומכאן קיסמן. הן פראיות בתוליות ונותנות תחושה של חיבור מוחלט לטבע

שמורת הסאלוס SELOUS

המייחד את פארק סאלוס הענק  ( פי שניים מגודלה של ישראל) בדרום טנזניה. הוא המפגש בין מיני בעלי החיים של מזרח אפריקה לאלו של הדרום. מגוון מרתק של מיני יונקים רבים, זוחלים ו400 מינים של ציפורים במגוון עצום של צבעים. סאלו נחשב לפארק הפראי ביותר בטנזניה, ובגלל ריחוקו לא רבים התיירים הפוקדים אותו. הסאלוס היא השמורה הגדולה באפריקה ומשתרעת על פני 5% משטח טנזניה.

נרכב על הג'יפים שלנו בדרכי השמורה, בין חמשת האגמים ונהר הרופיגי הענק המעניקים לשמורה מימד שלא קיים בשום שמורה אחרת בטנזניה. נכבה את מנועי הרכבים ונצפה  במגוון החיות  היורדות להרוות צמאונם במי האגם; פילים, אריות, נמרים, ג'ירפות, זברות, כלבי פרא צבועים ועוד רבים. בתוך המים הכחולים רובצים היפופוטמים ביניהם מרחפים שפע מיני ציפורים הממלאות את האויר בקולות אזהרה מפני תניני הענק, האורבים לעדרי האנטילופות היורדות מכרי המרעה ללגום באגם. נמצא לנו אתר מוצל, מוגן מאריות , לחוף האגם במקום מפתיע, נפתח שולחן לצהרים; מנגל אנטריקות, ירקות ופסטה. אף אחד לא יצא רעב.

שמורת הסאלוס מאפשרת ספארי שייט אפריקאי לאורך נהר הרופיג'י  חוויה שונה ומתגמלת להביט בהיפופוטמים בתנינים ובפילים בעיניים,

הסאלוס היא שמורה המתאימה ביותר לאלה שאוהבים לצלם , והסיבות הם:

  • נוף מגוון של הרים אגמים גדולים ונהרות המתווספים למגוון החיות הרב ביבשה ובמים ובאוויר.
  • מותר לרדת מהצירים מה שאסור באף שמורת טבע אחרת וניתן להתקרב לאובייקט לצילום ממרחק אפס
  • נהגים מנוסים בספארי צילום שמבינים את ראש הצלם ונעים ימינה שמאלה אחורה וקדימה למצא את הזווית הכי נכונה לצלמים
  • הספארי היחידי הקרוב לחופים מופלאים שמגוונים את נופי הצילום והתמונות

את שמורת הסאלוסניתן לשלב עם נופש בזנזיבר בין אם לגיחה יומית עד שלושה ימים ובכלל. וכל זה בגיחה קצרה במטוס קל.

יום ספארי בשמורת הסאלוס יציאה מזנזיבר

יומיים ספארי בשמורת הסאלוס יציאה מזנזיבר

3 ימים ספארי בשמורת הסאלוס יציאה מזנזיבר

 שמורת רוהנה Ruaha

הפארק ממוקם בדרום טנזניה כ שעתיים טיסה במטוס קל  מדאר-א-סלאם או משמורת סאלוס  וכ 10 שעות נסיעה  ברכב מדאר-א-סאלם.

.השמורה מכילה אוכלוסייה גדולה של פילים, טורפים כגון אריות ציוטות, ונמרים, אנטילופות, באפאלו, כלבי בר אפריקנים, קודו, ג'ירפות  ומגוון בעלי חיים נוספים. ניתן לשלב גם הליכות ספארי, בגלל ריחוקו מעטים מבקרים בפארק, כמעט ולא תפגשו שם מטיילים נוספים. הפארק מאפשר לך להתרחק מהמון המטיילים והג'יפים, לחוות את אפריקה האוטנטית ומהווה אזור פראי בתולי.

פארק לאומי מיקומי  Mikumi

שמורת מיקומי קטנה יחסית ומתאפיינת בנוף יפה כתוסף למגוון החיות וציפורים שהיא מאכלסת. יכולה להיות בסיס ליום יומיים ספארי או להיות משולבת במסלול רחב של השמורות הדרומיות.

הפארק מכיל שפע של בעלי חיים ובהם פילים, ג'ירפות, חזיר יבלות, אריות ונמרים, תאואים ועוד.

3 ימים ספארי לשמורת מיקומי מזנזיבר

פארק אודזונגאה

הפארק יפיפה וממוקם לאורך רכס עשיר בצמחייה נחלים ומפלים ומיוחד בכך שהוא מאכלס מינים וזנים  של חי צומח  אנדמיים לאזור שהתפתחו רק באזור זה. לכן יש המכנים אותו "גלפאגוס אפריקני". כמו שאר הפארקים הדרומיים גם הוא מאפשר ספארי הליכה. ניתן לשלב אותו כחלק ממסלול ספארי בשמורות הדרומיות.

שמורת סדאני  Saadani

במרחק נגיעה, 15 דקות טיסה או שעתיים שייט בלבד  מהכפר נונגווי בזנזיבר נמצאת שמורת סאדאני ונהר ה וואמי שמהווה את בסיס החיים של החי והצומח בשמורה. התכסית הטבעים סבוכה יותר מאשר בפארקים אחרים ומכך על מנת לראות את החיות צריך לחדור יותר אל תוך הסבך מה שעושה את החוויה ליותר מעניינת אם וכאשר מתגלה הפיל, הג'ירף, אחד מהטורפים או כל חיה אחרת.

כל מה שאתם צריכים לעשות בכדי להגיע אל השמורה הוא לפנות אלינו לסימה ספארי אנחנו כבר נדאג להוביל אותך מהמלון לסירה ואל הפארק כמו גם ארגון לילה במלון ואגאבונד שבשמורה. השמורה מאפשרת ספארי שייט בנהר בהם היפופוטמים תנינים ועופות מים. אם יתמזל מזלכם תראו חיות אחרות גחות מהסבך להרוות צימאונן.

כמה עצות נוספות

מומלץ לבצע חיסונים כ 30 יום לפני הטיסה, רצוי לרכוש ביטוח בריאותי.

הרשויות לא דורשות כתנאי כניסה למדינה פנקס חיסונים אלה אם הגעתם  דרך  אתיופיה.

נדרשים כ 30 יום להתחסן לפני הטיסה לכן חשוב להזמין תור כמה שיותר מוקדם.

ישנם שני סוגים עיקריים של חיסוני מניעה.

  1. חיסונים: בגדול החיסונים הנדרשים הם נגד קדחת צהובה, פוליו, טטנוס, צהבת A וטיפוס הבטן, וגם נגד חצבת (בהתאם לגילך). אם הגעת מישראל מטרנזיט אינך מחוייב בקדחת צהובה ועם זאת אם שהיית בלילה באתיופיה אתה מחוייב בפנקס עם קדחת צהובה
  2. . עלות החסונים הוא בין 20 ל 30 שקל לחיסון לבעלי ביטוח משלים.
  3. כדורים: בדרך כלל "מלרון MALARON" נגד מלריה שמועברת על ידי עקיצת יתושים, יש לקחת את התרופה יום לפני ההגעה ושבוע אחרי סיום היציאה.

עלות התרופה ל 12  כדורים כ 250 שקל ( הנחה לבעלי ביטוח משלים לקנייה דרך הקופות חולים בין 65 – 90 שקלים) .

תופעות לוואי נדירות: כאב בטן, בחילה והקאה.

ניתן להתחסן דרך מרפאות "למטייל" של משרד הבריאות

קיים  גם צמיד די יעיל נוגד יתושים ( כ-100 שקל). הצמיד מכיל טבליה שמחזיקה לשבועיים ואפשר להיכנס עם הצמיד למים. את הצמיד ניתן להשיג בחנויות "למטייל" ובסופר פארם.

מומלץ גם להשתמש בנוסף ספריי Authan נגד יתושים (כ 30 שקלים), ניתן להשיג, בקופות החולים, חנויות למטייל ובסופר פארם.

ג. ויזה: את הוויזה רוכשים במקום בעלות של 50$ בנמל התעופה המקומי ( התשלום בכרטיס אשראי).

ד. חבילת גלישה: בזנזיבר ובטנזניה ניתן לרכוש חבילות גלישה ב 5$ שמספיקה פחות או יותר לשבוע.

ז. רשימת ציוד שיש להביא: קרם הגנה הכרחי, תכשירים נגד עקיצות יתושים, משקפי שמש, בגדים ארוכים בהירים ואווריריים מכותנה או מפשתן ( כדי להימנע משיזוף יתר)  נעלי גומי (חשוב נגד קיפודי ים), מנעולים למזוודות, לערב בגדים יותר חמימים.

 

    להצעת מחיר לרכישת הסיור מהארץ עם מדריכים מומלצים

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: ( לא חובה)

    נושא

    טלפון

    מנוע חיפוש בתי מלון בזנזיבר

    מנוע השוואת מחירי טיסות לזנזיבר

    תגובות חדשות באתר

    הרשמה לעדכוני מבצעי טיסות ונופשונים

    חבילות ספארי בטנזניה