המלצות

ההמלצה של רותם ביגלר נופש בזנזיבר

זנזיבר
חזרנו משבוע מדהים בזנזיבר, מסכמת פה את הפרטים למי שמעוניין וטיפים חשובים (חופר *ביותר* אך מקווה ששימושי):

טיסה:
– הזמנו חבילה של כרמל תיירות (דרך איזי גו), שכוללת טיסה, מלון והעברות. חברת התיירות קנתה את כל הטיסה ככה שלא היה ניתן למצוא את הטיסה הזו בפני עצמה באתרים אחרים, חייבים להזמין כחבילה.
– יש טיסות ישירות לזנזיבר כפעמיים בשבוע (בתקופה הזו, בכל מקרה)

מזג אוויר:
מסתבר שיולי זה חורף בזנזיבר. היה חם והיינו תמיד עם בגדים קצרים, אבל פחות חם מבארץ והיו קצת ימים מעוננים. ממה שהבנתי החל מחודש הבא יותר מומלץ להגיע.

כסף:
– את הויזה שמשלמים כשנוחתים שם ניתן לשלם בכרטיס אשראי בלבד, ממה שזכור לי הם מקבלים רק ויזה ומאסטרקארד.
– כשנחתנו המרנו מעט כסף לשילינג טנזני (כ40$), אך בפועל יכלנו לוותר על זה ולהתנהל בדולרים בלבד: בכל מקום קיבלו גם דולרים, אפילו המוכרים בשוק שאלו אותנו אם אנחנו רוצות לשלם בשילינג או דולר. היה רק איזה דוכן ממתקים אחד ממש בכפר של מקומיים שלא קיבל דולרים.
– דגש חשוב לגבי דולרים: ברוב המקומות לא מקבלים שטרות שיוצרו לפני שנת 2000. תבדקו את השנה שמצויינת על השטרות שלכם לפני שאתם לוקחים אותם..
– על כל דבר שם מצפים לטיפ, אז תתארגנו מראש על הרבה כסף קטן. כבר בשדה התעופה עטים עליכם עובדים שמציעים לעזור לכם למצוא את המזוודה שלכם, לסחוב לכם את המזוודה לרכב.. ואז נוקבים בסכום די מוגזם של טיפ. אם אתם לא מעוניינים, הימנעו מהם 🙂
– הוצאנו סה"כ כ400$ לאדם
– אם אתם רוצים לקנות משהו בשוק או מהביץ' בויז שעל החוף- תתמקחו! הם מצפים למיקוח והרבה פעמים אפשר להוריד את המחיר ביותר מחצי.

מלון:
שהינו במלון Doubletree by Hilton בננוגאי, היה מלון מצוין ויפהפה, אחלה אוכל, שירות מצוין, כמה פעמים בשבוע עורכים את ארוחת הערב על החוף ויש מופעים תוך כדי, ממש נחמד. אנחנו לקחנו חבילה של חצי פנסיון, יש גם אפשרות להכל כלול.
באופן כללי שמחה שבחרנו לשהות בנונגאי (זה הצפון), אפשר ללכת שם לאורך החוף ויש כל מיני מסעדות נחמדות לשבת בהן, שוק קטן, מועדוני צלילה..

טיולים:
– אני ממליצה בחום לסגור את הטיולים עם מדריך מקומי , בנוסף לדעתי חלק מהחוויה היא לטייל שם עם מקומי ולשמוע על החיים שלהם מהנק' מבט שלו.
יש ביץ' בויז שמציעים טיולים על החוף, אבל אנחנו העדפנו ללכת על בטוח וסגרנו עוד מהארץ עם מדריך מקומי שקיבל המון המלצות , שמו עלי. הוא היה מקסים, יש לו הרבה נסיון עם ישראלים (יודע לא מעט מילים בעברית חח), ממש ממליצה עליו! אני יצרתי איתו קשר דרך הווטסאפ.
טלפון: 255777707008+

הטיולים שלקחנו הם:
יום 1: חוות התבלינים, אי האסירים וסטון טאון. בחוות התבלינים היה ממש יפה ומעניין, מסבירים על צמחי תבלין שונים והשימושים בהם, באי האסירים יש חוות צבים ענקיים שאפשר להאכיל, והאי עצמו גם כן מהמם, רק השיט לשם הוא חוויה. סטון טאון (עיר האבן) – מסתובבים קצת בשווקים, מקבלים הסבר על ההסטוריה של זנזיבר ועל העבדות שהייתה שם, מעניין.

יום 2: ספארי בלו– שיט שכולל קצת שנירקול, האי הנעלם (מהמם), לגונה יפהפיה, עצים ענקיים עתיקים וארוחת צהרים. היה נהדר! טיפ לגבי ארוחת הצהריים- המנה העיקרית הדיפולטית שלהם היא מאכלי ים, אז מי שלא מעוניין תזכרו לבקש אקטיבית מראש שיביאו לכם עוף או דג.

יום 3: שחייה עם דולפינים, יער ג'וזאני וסיור כפרים. בשחייה עם דולפינים משכימים קום כדי להספיק לראות אותם. עולים על סירה קטנה בדרום האי, הבחור שמשיט את הסירה מחפש להקה של דולפינים, וכשהוא מאתר אחת (רואים אותם מבצבצים עם הסנפיר מעל המים), קופצים מהר עם משקפת ושנורקל מהסירה ומנסים לראות אותם לפני שהם בורחים. זו הייתה חוויה ממש מיוחדת! גם יפה שהם בסביבה הטבעית שלהם ולא פוגעים בהם אלא פשוט מצטרפים אליהם מהצד.

יער ג'וזאני גם היה יפה, ראינו קופים קטנים וחברותיים ויער טרופי עם עצים מיוחדים. טיול הכפרים היה לנו די קשה. המדריך עצר בדרך כדי שנקנה ממתקים לחלק לילדים שם, ואז הגענו לכפר, הוצאנו את הממתקים ופשוט הייתה עלינו התנפלות מטורפת, לא רק של ילדים אלא גם של האמהות שמבקשות שניתן לילד שלהן ממתק. גם ראינו איך הם חיים ואת הבקתות שלהם וזה היה באמת קורע לב, אם היינו יודעות מראש שזה המצב היינו מבקשות מהמדריך לקנות משהו קצת יותר מועיל מממתקים.. בכל מקרה כביכול האטרקציה היא לראות איך הם חיים, כי ככה כולם חיו בזנזיבר בעבר- אבל לנו זה הרגיש שעושים אטרקציה מלראות עניים ולא אהבנו את זה. הפסקנו את הסיור אחרי כפר אחד, לא הרגשנו בנוח. אבל אני יודעת שיש אנשים שזו הייתה ממש חוויה מבחינתם, מניחה שזה אינדיבידואלי.

שנורקלים על החוף של ננוגאי  יש מועדון צלילה של ישראלים, Divine Diving. הם מציעים צלילה ושנורקלים במנמבה או טומבטו, הלכנו על מנמבה. מניחה שעלה קצת יותר מאשר אם היינו הולכים דרך ביץ' בוי, אבל עדיין המחיר היה סביר והרגיש שהם מקצועיים.

חיי לילה:
אין בזנזיבר חיי לילה סוערים במיוחד- לפחות לא שאנחנו נחשפנו אליהם.. זה בעיקר לשבת באיזה בר-מסעדה שעל החוף על בירה או קוקטייל (שלרוב לא היו מוצלחים במיוחד חח). אחת לחודש יש מסיבת פול-מון במלון קנדווה-רוק שבחוף קנדוואה, מגיעים אליה הרבה תיירים אבל גם מקומיים. חברות שלי פחות אהבו את המסיבה כי הרבה ממנה היה הופעה של איזה זמר-סלב מקומי שהפעיל את הקהל, ולא מספיק ריקודים (למרות שהבנו שאחרי שעזבנו כן התחדשו הריקודים). לדעתי דווקא היה נחמד, ואם מזדמן אני חושבת ששווה ללכת.

מנוע חיפוש בתי מלון בזנזיבר

מנוע השוואת מחירי טיסות לזנזיבר

תגובות חדשות באתר

הרשמה לעדכוני מבצעי טיסות ונופשונים

המלצות גולשים לטיול

חבילות ספארי בטנזניה