zanzibar.org.il
המלצות

ההמלצה של שלי מיכאלי לזנזיבר

שבוע חלומי בעיר במלון Royal Zanzibar

כמו שאמרו כאן כאלה שכבר היו – שום פוסט ושום טיפ לא מכין אתכם לזנזיבר. אני כל כך שמחה שבחרתי בזנזיבר! תרבות אחרת, אנשים אחרים, כל כך הרבה פשטות וצניעות לעומת כל העושר והפאר שהביאו האירופאים (שבנו את הבתי מלון שם) ופשוט יש הכל מהכל… אנחנו התארחנו במלון Royal Zanzibar בהמלצתו של בן דוד שלי, שהוא סוכן נסיעות והוא פשוט קלע בול.

בית מלון מומלץ בזנזיברהרויאל צמוד למיי-בלו ומהבתי מלון שאנחנו ראינו לא נתקלתי במלון יותר יוקרתי ומרשים. הוא יותר יקר מבתי מלון אחרים אמנם, אבל זה שווה כל שקל. החדרים מרווחים וגדולים מאוד, עם גינה יפה או עם מרפסת שצופה לאוקיינוס ולבריכה. האוכל פשוט סוף הדרך!!! מבחר עצום ושפע, דרך אגב… מי ששומר כשרות זה מלון שמאוד מתאים לו! יש המון דגים, אפשרות להכין בנייר כסף, המון ירקות ואורז ופסטות ופיצות… ומה לא?!?! חזרנו 6 קילו יותר נראה לי 🙂 אז לגביי המלון… לכל מי שדואג שלא קיבל המלצות עליו – זה רק כי לא מגיעים לשם הרבה ישראלים, הוא יקר משמעותית וזהו 🙂 הוא מושלם!!! (לא להביא בוקסות למלון או לחוף… זה לא מתאים! זה לא בורגס!!!)

מה לקחת לזנזיבר– אנחנו אכלנו בחוץ מס' פעמים בודדות ובפעם האחרונה חטפנו קלקול קיבה רציני שהשבית אותנו לכמה ימים (גם עכשיו כשחזרנו לארץ…) להצטייד באנטיביוטיקה למערכת העיכול, כדורים לשלשולים ובחילות, כדורים להורדת חום, לצינון, פניסטיל ג'ל (למרות שלא השתמשתי), לקחנו איתנו גם צמידים דוחי יתושים שקנינו בריקושט ולמי שיש זמן – אפשר להזמין את זה מהאינטרנט – זה עזר לנו מאוד!

אני שתיתי מלרון יום לפני הטיסה ובימים הראשונים.. כשראיתי שאני לא נעקצת (גם ריססתי את עצמי באלתוש) אז הפסקתי לקחת. בן הזוג שלי לקח כל הטיול ולאף אחד מאיתנו לא היו תופעות לוואי (לא הזיות ולא ציפורים כחולות..) לקחת אתכם מגבונים, אלכוג'ל לחיטוי (מאוד חשוב!), המלון דאג לנו לבקבוקי מים מינרלים. בכל פעם כשבאו לנקות ולסדר השאירו לנו מים ליד הכיור במקלחת וגם במקרר. אני לא יודעת אם זה ככה בכל הבתי מלון. להביא אתכם קרם הגנה (מס' גבוה) וכובע.

חיסונים – אנחנו התחסנו, בהמלצת הרופא במרפאת מטיילים.
חשוב לי גם שתדעו, מאחר ואני עובדת בחברת ביטוח – ברגע שבנאדם חוטף משהו (ונכון שהסיכוי הוא לא גבוה… אבל באפריקה עדיין יש מחלות ולא מעט), שהיה יכול למנוע אותו בחיסון או בטיפול תרופתי טרם הנסיעה – חברת הביטוח לא מכירה בהוצאות הטיפול בו. אז לא שווה לקחת סיכון. אם בנאדם צריך רופא, בית חולים, פינוי לבי"ח, הטסה לארץ או כל דבר כזה (חלילה!) – הוא יצטרך לשלם את זה מכיסו.

כסף – בכל המקומות מקבלים דולרים… אנחנו המרנו בשדה לקצת שילינגים ובשווקים קנינו עם קצת שילינג ונתנו כמה טיפים בשילינג אבל לא חובה להמיר. תגיעו עם שטרות קטנים של דולרים (הרבה 1$) כי צריך לתת טיפים… ובכל מקום הרבה יותר קל לקנות עם כסף קטן כי אין להם עודף.
כמו שאתם בטח יודעים – כשנוחתים משלמים בשדה 50$ על כל בנאדם. גם במלון צריך לשלם 1$ לבנאדם לכל לילה. בשדה משלמים באשראי אז תיערכו מראש, אחרת סתם יעכבו אתכם ותעברו לסוף התור (והתור ממש ממש ממש ארוך… ואיטי!)

* אטרקציות – אנחנו הזמנו אטרקציות דרך Sagi Gotliv האלוף! שחיכה לנו בשדה התעופה שהגענו, הוא דאג גם להעברות והכל. סגרנו את הסיורים אחרי שהגענו, לא הזמנתי כלום מהארץ. הטיולים איתו היו מדהימים, מצחיקים, מאוד מאוד נהנינו. מי שחשוב לו לקבל הסבר מעבר, גם קצת על ההיסטוריה (ובעברית) אז מאוד מאוד מומלץ!
אנחנו יצאנו לטיול של סטון טאון (עיר האבן)  + אי האסירים + אי הצבים (טיול1)
לטיול של ספארי בלו + לגונה + האי הנעלם (טיול 2) – שהיה הכי מדהים והוא מומלץ בחום!
ולטיול טרקטורונים (טיול 3) – שגם אותו אסור לפספס. עם הטרקטורונים נוסעים לכפרים המקומיים ושם נותנים לילדים מתנות.
אני אישית דאגתי לקנות מראש משחקים, בגדים, הבאתי להם כדור ובלונים, טושים, צבעים, בלוקי ציור, ממתקים, צבעי עיפרון, פנדה וכו'. לא משנה כמה ניתן (ואני הגעתי עם מוצ'ילה של מתנות) זה טיפה בים. אבל זה הכי משמח אותם בעולם. זו חוויה מדהימה… תגיעו ותראו!

זהו… נראה לי. תגיעו עם ראש פתוח, עם סבלנות ועם חיוך…
המקומיים מחייכים בלי סוף… 🙂 הם מקסימים!
כמה מילים בסיסיות, לסיום –
ג'מבו = שלום
ממבו = מה שלומך?
אקונה מטטה – הכל בסדר
אסנטה סנה (asante sana) = תודה רבה

תעשו חיים! תמרחו מלא מלא קרם הגנה… השמש שם רצינית.
ותיקחו מתנות וממתקים לילדים… באמת כדאי.
אם למישהו / מישהי יש שאלות אז בשמחה 🙂

תגובות

לחץ כאן להוספת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  • היי שלי,
    רציתי לדעת כמה ימים הייתם?
    כמה כסף בערך את חושבת שמספיק לזוג ל10 ימים בערך, אם בערך את יודעת כי הייתם משפחה.
    ואיך אפשר ליצור קשר עם המדריך הישראלי ?

    תודה מראש 🙂

  • אני מגיעה עם בעלי בחודש יוני .כמה כסף הצטרך לביזבוזים נהיה שם שבוע והאם תוכלי לתת לי את מספר הטלפון של המדריך

מנוע חיפוש בתי מלון בזנזיבר

מנוע השוואת מחירי טיסות לזנזיבר

תגובות חדשות באתר

הרשמה לעדכוני מבצעי טיסות ונופשונים

המלצות גולשים לטיול

חבילות ספארי בטנזניה