צילום: S am H awley
אטרקציות

פארק יער ג'וזאני Jozani Park

יער ג'וזאני, הוא פארק המשתרע על כ 50 ק"מ רבוע והוא הפארק הלאומי של טנזניה, ממוקם באי זנזיבר, זהו הפארק הלאומי היחיד שניתן למצוא בזנזיבר

בפארק הזה תוכלו למצוא את קופי "קולומבוס האדום" (Procolobus kirkii ) המונה כיום כ 1000 פריטים, זהו זן של קופי יערות גשם (בניגוד לקופי "קולומבוס שחור לבן" שניתן למצוא במקומות אחרים באפריקה) זן זה של קופים ידוע גם בכינויו "קולומבוס האדום של קירק (Kirk's red colobus) על שם סר ג'ון קירק (1832-1922) שהיה תושב בריטי בזנזיבר והביא את הידיעה על הימצאות הקופים לידי המדע הזאולוגי.
Red Colobus monkey (infant)
כיום הזן הזה הוא מין נכחד מוגן מאוד, והוא אומץ כזן הדגל לשימור בזנזיבר החל מאמצע שנות ה90, זנים נוספים של בעלי חיים שחיים בפארק הם קופי סייקס (Sykes monkey) קופי הגלגו (bush babies), יותר מ50 זנים שונים של פרפרים, ו40 זנים שונים של ציפורים. שפן העץ הלילי שלו יש ארבעה 'בהונות' על הרגליים הקדמיות ושלושה על האחוריות, סוברים שזהו זן שפן הסלעים הראשון שהתאקלם ביער.

מתוך כ 100,000 תיירים שמבקרים בזנזיבר, כ-10% מבקרים ביער  (Jozani Chwaka Bay National Park ) הזה מידי שנה, (מלבד היער עצמו בזנזיבר מוקדי משיכה שונים שקשורים בבעלי חיים בין השאר צפייה בדולפינים, צפייה בכרישים ודייג במים עמוקים).

בעל חיים נוסף ביער הוא הנמר הזנזיברי, האגדה המקומית מייחסת לזן נכחד זה כוחות מיסטיים והוא נקרא בפיהם 'Chui', הוא מקושר למספר אמונות תפלות, אנשים מאמינים כי מכשפים מחזיקים בחיה זו כחיית מחמד ומספרים סיפורים מפחידים על החיה הזאת, למשל מספרים כי היא מופיעה כמו רוח רפאים ונעלמת באוויר.
עובדי המקום ועובדים נוספים באזור בטוחים כי המין הזה לא נכחד, למרות שהדיווח האחרון על נמר כזה שנצפה היה ב2002-2003 כאשר נצפו 2 נמרים יחד, עם זאת ההוכחה היחידה לקיום הזן הזה היא החיה המפוחלצת שניתן למצוא ב"מוזיאון זנזיבר" וכמה עורות במוזיאונים בלונדון ומסצ'וסטס בארצות הברית.
IMG_5796
כיום חי במקום זן של נמר קטן יותר נמר עם חברבורות, שהוא המשך ביולוגי אבולוציוני של נמר גדול יותר. צמחי המים במקום יחד עם עצי המנגרוב הם אזור רבייה ומחייה חשוב ליצורים ימיים כגון סוגים שונים של דגי ים, עצי המנגרוב הם גם אזור קינון לציפורים, ובמקום נשקלת האופציה לתכניות לשימור משולב עם פיתוח An Integrated Conservation and Development (ICD).
המפרץ עצמו (הפארק נמצא על מפרץ) גם מוצע להיות מוכרז Ramsar Site והוא נמצא ברשימת טנזניה כאתר מורשת עולמית (Tanzanian Tentative List for World Heritage Sites) ומוכר בשל הנכסים הטבעיים והתרבותיים הייחודיים שלו ואלה השיקולים העיקריים למאמצי השימור של המקום.

היער נשען על מרפסת ימית משוניות אבן גיר. בתי גידול בתוך הפארק כוללות את יער מי התהום, יער החוף, וכר דשא, את יער עצי המנגרוב בחוף ועוד. סוגי הצמחייה שניתן למצוא כיום בפארק הזה, היו קיימים פעם בכל זנזיבר.

בעלי החיים בסכנת הכחדה שחיים בפארק כוללים:
-קופי קולומבוס האדום של זנזיבר (זן זה של קופים נמצא רק בזנזיבר)
-צביוני אדרס Aders' duiker (Cephalophus adersi)
the Zanzibar servaline genet (Genetta servalina archeri) –

תיירות חברתית

בין בשנים 1995-2003 מימן ארגון CARE International פרויקט לפיתוח האזור והקהילות מסביב, שיתוף ההכנסות מדמי הכניסה הפארק שימשה לבניית בתי ספר ומרפאות עבור הכפרים המקומיים.

איך מגיעים?

הפארק נמצא 38 קילומטר מעיר האבן .

שעות פתיחת הפארק הוא בין השעות 0730 – 1700 , דמי כניסה עולה 8$ המחיר לא כולל את שירותיו של מדריך התיירים (מקובל לתת עד 8$)

קילומטר אחד לכיוון מערב נמצא מרכז "פרפרי זנזיבר". גן טרופי סגור המכיל עשרות מינים של פרפרים פתוח מדי יום בין השעות 09:00 – 17:00 דמי הכניסה עולה 5 דולר.

5.5 ק"מ מדרום לפארק נמצא פארק Zala, עוד שמורת טבע מעניינת של  זוחלים. דמי הכניסה 5 $ הפארק פתוח מידי יום בין השעות  08:30 – 17:30.

אזור הפארקים מציע דרך מצוינת לראות צד אחר מאוד של זנזיבר ולא רק חול לבן, ים כחול, זנזיבר היא גם מאוד ירוקה.

עלות משוערת לטיול כולל איסוף וחזרה כולל מדריך כ 80$ לאדם

    להצעת מחיר לרכישת הסיור מהארץ עם מדריכים מומלצים

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: ( לא חובה)

    נושא

    טלפון



    מנוע חיפוש בתי מלון בזנזיבר

    מנוע השוואת מחירי טיסות לזנזיבר

    תגובות חדשות באתר

    הרשמה לעדכוני מבצעי טיסות ונופשונים

    המלצות גולשים לטיול

    חבילות ספארי בטנזניה