תוכן שיווקי

נוהגים חכם: אל תוותרו על תחזוקה שוטפת – גם כששוכרים רכב!

freepik

נהיגה ברכב שכור היא אומנם לתקופת זמן מוגבלת, אך גם במצב כזה חשוב להכיר את מצבו של הרכב ולדאוג לתחזוקה השוטפת שלו מול חברת ההשכרה. התחזוקה השוטפת במסגרת החוזה, לצד הערנות ותשומת הלב שלכם הנהגים, עשויה למנוע תקלות ואף להציל את חייכם ואת חיי משתמשי הדרך האחרים. הינה מה שחשוב לדעת בנושא – לצד טיפים מועילים לעשות זאת.

ראשית – החוזה

כל חוזה שכירות מציג נתונים מעט שונים, אך ברוב המקרים יש סעיף שמתייחס להשתתפות עצמית. אם לצורך הדוגמה אם תנהגו עם הרכב לאורך זמן ללא מספיק שמן, הוא עשוי להינזק קשות ותצטרכו לשאת בעלות התיקון במסגרת ההשתתפות העצמית. חשוב להכיר את החוזה מראש ולדעת מהי חובתכם כנהגים וכמובן מה תחום אחריותה של חברת ההשכרה. זה בעצם לא משנה מהי תקופת ההשכרה, ובין אם תבצעו השכרת רכב לחודש, ליום או לטווח ארוך יותר, חשוב לשים לב לפרטים האלו בעת הנהיגה ברכב.

תחזוקה לקויה תסכן אתכם

גם אם נניח לרגע את דמי ההשתתפות העצמית בצד, עדיין מוטב להבין ששמירה על הרכב היא האינטרס האישי של כל נהג. זה לא נעים לצאת מהבית, לחשוב על היעד שאליו ממהרים ולגלות ברגע האחרון שהרכב לא מניע, פשוט כי לא הקפדתם על כמה כללי תחזוקה בסיסיים. כמו כן, תחזוקה לקויה עשויה להביא אתכם למצב של עצירות במקומות מסוכנים כמו שולי הדרך או בשטח (ובעיקר אם אתם זקוקים לרכב במיוחד לצורך טיול בשטח), תאונות ואף פגיעה במשתמשי דרך אחרים. מכאן שתחזוקה שוטפת תמיד חשובה, ובמיוחד כששוכרים רכב לתקופה ארוכה.

אלו בדיקות תחזוקה כדאי לבצע?

את כל אלו ניתן לבצע באמצעות חברת ההשכרה, אך כמובן שתמיד תוכלו לבצע אותם גם בעצמכם.

  • בדיקת שמן – מומלץ לבצע בדיקת שמן מפעם לפעם, ובעיקר אם שוכרים את הרכב לטווח ארוך. בקצה המנוע נמצא מדיד שמסייע לבחון כמה שמן נותר. בהנחה שחסר שמן, אין לטעות שמוטב לחכות כמה ימים עד שחוזה ההשכרה ייגמר, אלא בהחלט שווה למלא שמן באופן עצמאי. פה נעצור להסביר שיש לבצע זאת רק כשהמנוע קר ורק עד כס"מ לפני סוף המיכל.
  • בדיקת מים – גם בדיקת מים ברכב מומלץ לבצע מדי פעם. המים שברדיאטור מסייעים להימנע מטמפרטורות גבוהות ועד קיצוניות במנוע.
  • מלאו מים בווישרים – אם לא תמלאו מים במתקן של הווישרים לא יקרה כלום לרכב, אך במקביל לא תוכלו לנקות את השמשה במקרה הצורך. מה עושים? ובכן אם רק תבדקו, תמצאו צינור שקוף בעל פקק כחול וסימן מוכר של וישרים ובהם ממלאים את המים הכחולים המוכרים. כמובן שאם שוכרים את הרכב לתקופה קצרה, אין טעם להשקיע בכך וניתן לנקות את השמשה באמצעות מעט מים ומגב.
  • מלאו דלק בזמן – לא כדאי לנסוע למרחקים ארוכים עם מיכל ריק, וזה גם לא מומלץ לנסוע על טיפות הדלק האחרונות. כשזה קורה, המנוע עשוי להינזק בעקבות המשקעים שמצויים בתחתית.
  • שמרו על המצבר – הימנעו מלהשאיר אורות דלוקים בעת החניה, מצב שיגרום להתרוקנות המצבר ושלא יאפשר לכם להניע ללא כבלים.
  • מלאו אוויר בצמיגים – פעולה שלא תעלה לכם כסף אך תחסוך לכם עוגמת נפש רבה ואפילו תסייע לכם לחסוך בדלק. אל תשכחו למלא גם את הצמיג הרזרבי, זה עלול להיות משמעותי במקרה של פנצ'ר באמצע הדרך. חשוב למלא אוויר בהתאם להוראות היצרן (מוזיל את הוצאות הדלק וממזער תאונות), ואם מבחינים בחריצי גלגלים שאינם מספיק עמוקים, שווה להעיר לחברת ההשכרה ובתמורה לקבל רכב אחר.

סיכום

נכון שרכב שכור לא יהיה איתכם לתמיד, אבל תמיד חשוב להקפיד על תחזוקה נכונה ולדרוש אותה מחברת ההשכרה בעת הצורך, וכמובן להיות ערניים לכל צורך ובעיה שמתעוררת ברכב. הערנות שלכם, לצד הדרישה שלכם לבטיחות מלאה, תשמור על חייכם ועל חייהם של הסובבים אתכם בדרכים, וזה בעצם מה שחשוב ביותר בסופו של יום.

מנוע חיפוש בתי מלון בזנזיבר

מנוע השוואת מחירי טיסות לזנזיבר

תגובות חדשות באתר

הרשמה לעדכוני מבצעי טיסות ונופשונים

המלצות גולשים לטיול

חבילות ספארי בטנזניה