המלצות

המלצה של אנה לטיול טנזניה זנזיבר

Anna Polo עם המלצות וטיפים לטיול ספארי בטנזניה ונופש בזנזיבר

תורי לשתף אתכם בחוויה האישית שלי בטיול שעשיתי בטנזניה וזנזיבר וכמובן לזרוק קצת טיפים  . טסנו זוג ולטיול למשך שבועיים מאמצע עד סוף נובמבר – שבוע טנזניה ושבוע בזנזיבר. מודיעה מראש שחיפשתי להוזיל עלויות ברוב חלקי הטיול ולכן לא תמצאו פה הרבה המלצות על מלונות פאר.

התחלנו מטנזינה, יצאנו ל-5 ימי ספארי, אח״כ יומיים קילמנג׳רו (רק לילה אחד על ההר פשוט כי לא היה זמן ליותר מזה), משם לקחנו טיסה פנימית לשבוע זנזיבר.

* טיסות – לקחנו טיסה בהלוך עם קונקשן באדיס אבבה ומשם לשדה תעופה של קילמנג׳רו. בחזור הזמנו טיסה מזנזיבר גם עם קונקשן באדיס. סה״כ עלה לכרטיס 1040$ כולל מיסים. זה הכי זול שמצאנו. הנ״ל לא כולל טיסה פנימית מטנזניה לזנזיבר (פירוט בהמשך).

* מלונות – למרות שתכננו לסגור את הרוב מראש – זה לא יצא לפועל. נוצר מצב שבו סגרנו מהיום למחר בתי מלון וזה הסתדר לנו די טוב. תמיד מצאנו מקום לישון בו בלילה עם מחיר לטעמנו. השתמשנו הרבה באפליציה של booking. תשימו לב רק שמאשרים את ההזמנה שלכם במייל.

* סים מקומי – חשבנו כשנחתנו לקנות סים מקומי אבל בסוף לא עשינו את זה פשוט יש מספיק מקומות שבהם יש wifi חינם וניתן לתקשר בווטסאפ/מייל/סקייפ/וייבר. לנו זה הספיק.

* חיסונים – קבענו תור במרפאת מטיילים בבלינסון שבועיים לפני הטיול. קיבלנו כמה חיסונים, ממה שאני זוכרת זה היה טיפוס הבטן+צהבתA (זריקה אחת) וקדחת צהובה+טטנוס (זריקה שניה).
לקחנו גם כדורי מלרון למרות שאלו אזורים שבהם יש שכיחות נמוכה יותר של מלריה (כדור פעם ביום עם אוכל ולא היו שום תופעות לוואי). עצה אישית – אל תוותרו על החיסונים והמלרון, זה נגד מחלות נוראיות ופשוט חבל לקחת את הסיכון, לא?

לגבי כסף מקומי. בטנזניה מאוד משתלם להמיר דולרים ושילינג טנזני. ברוב המקומות שער ההמרה היה 1$ = 2200 שילינג. להבדיל מזנזיבר ששם השער המרה המקומי הכי טוב שמצאנו הוא 1$=2000 שילינג. אפשר להסתדר עם דולרים בכל מקום אבל ברוב המקרים הרבה יותר משתלם לשלם בכסף מקומי.

נהג מקומי בזנזיבר שממליצה עליו: קוראים לו othman והוא זמין בווטסאפ ונותן מחירים הוגנים המספר שלו: +255777489181

הוצאות על האוכל: ארוחות בוקר כלולות במלון אז..ההוצאה היחידה שלנו הייתה בעיקר ארוחות ערב שעלו לנו בסביבות ה15$ לזוג ליום. בצהריים נשנשנו דברים כמו בננות ואננסים – זה זול בטירוף שם. רוב הטיולים שתעשו גם כוללים לאנץ׳ בוקס/ארוחות צהריים. רק ממליצה מאוד בחום לא לאכול מאכלי ים במיוחד בטיולים שאתם סוגרים כי לדעתי הם לא באמת שומרים עליהם בקירור כמו שצריך ויש סיכוי סביר שתקבלו קלקול קיבה.

טנזניה:

מדינת עולם שלישית לכל דבר, המקומיים רובם נוצרים למרות שיש גם כמה מסגדים מפוזרים בעיר (הרוב המוסלמי הוא בזנזיבר). נחתנו בשדה תעופה של קילמנג׳רו שם פגש אותנו בשדה תעופה המדריך שאיתו סגרנו את הספארי. הוא אסף אותנו לעיר ארושה שם שיכן אותנו במלון מקומי במרכז העיר שעליו הוא המליץ. הוא סגר אותו עבורינו מראש. למלון קוראים ״Arusha Tourist Inn Hotel״ עלותו הייתה 50$ ללילה. מלון קטן, נקי ומסודר. העברנו שם את הלילה הראשון. בהמלצתו של המדריך לא יצאנו בשעות הערב – פשוט כי מה לעשות – כולם שם בעלי צבע עור כהה וכתייר לבן – מאוד בולטים בשטח. אז לא לקחנו את הסיכון. יום למחרת המדריך אסף אותנו ב9 בבוקר לספארי.

ספארי בטנזניה

סגרנו 5 ימים ספארי (4 לילות). חוויה אדירה לאוהבי הטבע. עשיתי סקר מאסיבי. חיפשתי את כל המדריכים עליהם המליצו ישראלים אחרים  ושלחתי לכולם פילמיילים לראות מה טווחי המחירים וההבדלים במסלולים. תבינו שיש המון חברות לבחור מהן וכולן מציעות פחות או יותר אותו הדבר. לדעתי ההבדל העיקרי הוא המקום שבו תישנו בלילה והאם על הלאנץ׳ בוקס שלכם יהיה לוגו מודפס של חברה או לא. לכולם יש את אותם הג׳יפים, כולם עושים פחות או יותר את אותם המסלולים.

לטיול הצטרפו אלינו זוג בריטי מקסימים שגם הם מאוד נהנו מהטיול. הוא הצמיד אותנו למדריך ספארי מקומי בשם Godson ששימש גם כנהג ספארי שלנו לאורך כל ה5 ימים האדירים האלו. גדסון גדל עם שבט המסאי אז מעבר לעובדה שהוא מדריך ספארי תותח שמענו ממנו המון על השבט. לדעתי בזכותו הרבה של גדסון ראינו את הbig five אז בכלל יצאנו מסופקים מכל החוויה. הספארי כלל את כל השמורות הגדולות: טרנג׳יר, נהר manyra, סרנגטי ונגורונגורו.
היה לנו טבח שדאג לאוכל, ארוחות ערב ובוקר טעימות לדעתי, לאנץ׳ בוקס – לא מדהים אבל בסך הכול היה אוכל סביר. מבטיחה לכם שלא תשארו רעבים.
2 לילות מתוך הטיול ישנו בתוך השמורות באוהלים. אנחנו נהננו מהחוויה של תנאי השטח – ברור לי שלא לכולם זה מתאים אז תוודאו לסגור מה מתאים לכם ומה לא מראש כדי שלא יהיו הפתעות.
לכל מי שדואג לגבי השירותים – יש שירותים מסודרים ונורמליים בכל השמורות.
לחובבי הצילום – תדאגו לעדשה עם זום מספק כי לצערי העדשה שהבנו לא הייתה מספיק טובה לחלק מצילומי המרחק.
כשסיימנו עם הספארי חזרנו שוב לארושה למלון אחר בשם Rich hotel גם במחיר של 50$ לצערי גילינו מאוחר מדי שהוא צמוד למסגד אז קיבלנו השקמה לא רצויה ב5 בבוקר. צמוד למלון יש דוכן של ברביקיו רחוב שראינו עליו המלצה בtrip advisor – אכלנו שם ארוחת ערב והאמת שהיה טעים ממש!
זברהלגבי טיפים – שילמנו לגדסון (נהג/מדריך שלנו) 20$ ליום, לטבח 10$ ליום. (הבנתי שגם 15$ ליום זה אחלה, אבל באמת שהינו ממש מרוצים ממנו).
5 ימי ספארי (כולל כל מיסי הפארק, דלק הוצאות אוכל וכו) ואם אתם חולקים ג׳יפ עם עוד אנשים ולא עושים טיול פרטי אפשר לסגור סביב ה800$ זה בהחלט מחיר הוגן וזול.

קילמנג׳רו:
הטיול הזה היה יותר יקר ביחס לספארי, המיסים לקילמנג׳רו הרבה יותר גבוהים העלות של היומיים האלה עלתה לנו בערך כמו 5 ימי ספארי. אבל ממש לא רצינו לוותר על החוויה. עלינו גם עם טבח ועם סבל אחד. השארנו את המזוודות שלנו לשמירה במלון בארושה שאותו עזבנו (rich hotel) בגלל שישנו שם לילה השמירה של המזוודות הייתה ללא עלות. לקחנו איתנו רק תיק עם 2 שק״שים ובגדים תרמיים (שבהחלט הזדקננו להם בלילה – הטמפ׳ על ההר ירדה בלילה כמעט ל0 מעלות צלזיוס).
יש כמה מסלולים שונים שאפשר דרכם לעלות על ההר אבל בחרנו את מה שהכי מומלץ לתיירים בלתי מנוסים כמונו – מסלול הMarangu (״קוקה קולה״) עלינו לגובה של בערך 2700m (אמצע ההר) וישנו בלילה בMandara huts – בקתות עץ קטנות שנמצאות מעל גובה העננים. בלילה תציצו לשמיים – אין דברים כאלה. יש גם נקודת תצפית שנמצאת במרחק של חצי שעה עליה על ההר מהבקתות שממנה תוכלו לראות את נופיה של קניה שגובלת בהר. ידענו מראש שהולך לרדת גשם בהר ביומיים טיול שלנו אבל לא התרגשנו מזה – השכרנו מעילי גשם בכניסה להר – ובהחלט ניצלנו אותם (5$ למעיל).
עוד טיפ קטן – השמורה של הפארק לא מאפשר הכנסה של בקבוקי פלסטיק להר לכן תיירים מחוייבים להשכיר בקבוקי נירוסטה רב פעמיים בכניסה (1$ למימיה של ליטר) כדי שתוכלו לקחת איתכם את המים להר.
לגבי טיפים – שילמנו 15$ ליום למדריך שהיה צמוד אלינו, לטבח ולסבל לכל אחד 10$ ליום, זה גם מה שמקובל.
חזרנו לארושה למלון שנמצא בכניסה לעיר בשם Hotel Pepe בעלות של 40$ ללילה. מלון די בסיסי אבל נקי ומסודר. מה שכן הוא צמוד (ושייך בעצם) למסעדה מעולה בשם Pepe's (קצת יקרה) אבל מעולה לטעמי. מאוד אהבנו אותה.

טיסה פנימית משדה תעופה של קילמנג׳רו לסטון טאון בזנזיבר – רצינו לסגור מראש מהארץ אבל בהמלצתם של חלק מהאנשים פה החלטנו שנסגור אותה כשננחת בטנזניה. (גלישה מאינטרנט מקומי מוזילה עלויות) לכן ביום הראשון לפני שיצאנו לספארי ביקשנו לעשות עצירה במשרדי חברת התעופה של PrecisionAir והזמנו טיסה 5 ימים לפני המועד שלה. החלטה חכמה מסתבר כי פערי המחירים גדולים בין הזמנה של כרטיס הטיסה מהארץ לבין הזמנה בתוך טנזניה. אם יש לכם הזדמנות לעשות כמונו – תהנו מהחיסכון, אם אתם מגיעים דווקא בעונות המתויירות יותר אז אולי עדיף שתזמינו מראש כי הטיסות עלולות להיות מלאות ותאלצו לחכות עוד יום/יומיים וחבל.
כמובן שיש עוד דרכים להגיע מטנזניה לזנזיבר כמו למשל לקחת אוטובוס מארושה לדאר א-סאלם ומשם מעבורת או טיסה אבל היה לנו פשוט חבל על הבזבוז זמן בנוסף לעובדה שדאר א-סלאם ידועה בנסיונות שוד של תיירים. המחיר של הטיסה הפנימית היה 155$ לאדם כולל מיסים.

זנזיבר:

נחתנו בסטון טאון (עיר האבן). כמו שהזהירו אותנו כאן – עדיין התנפלו עלינו ישר הסבלים, חוטפים ממש את המזוודות מהידיים וגוררים אותם למונית שעומדת מטר וחצי ממכם ואז מבקשים טיפ. אם אתם מספיק ערניים תסרבו. לא חסר איפה לחלק טיפים בחופשה הזאת, לדעתי פשוט מגיע קצת יותר למישהו אחר ולא לזה שגורר לכם את המזוודה מטר.לקחנו מונית שעלתה לנו 10$ למרכז העיר, המחירים מהשדה תעופה לעיר קבועים.
בסטון טאון  (עיר האבן) התמקמנו ליומיים בJambo guest house , סגרנו במקום ולא הזמנו מראש, התמכחנו איתם על המחיר מלון בזנזיברבהתחשב בעובדה שגם ככה תכננו וסגרנו מהם כמה טיולים. לכן ישר סגרנו עם הגסט האוס לצאת ליער ג׳וזאני . בכניסה ליער משלמים עוד 8$ נוספים לאדם. היער בהחלט שווה ביקור לדעתי. מצטרף אליכם מדריך שמספר על הטבע שמסביבכם, על הצמחיה, ההיסטוריה של היער ומראה לכם את הקופים שמסתובבים שם חופשי על העצים וגם ממש מתקרבים אליכם.
ביום למחרת יצאנו גם דרך הגסט האוס ל-2 טיולים: אי האסירים + חוות התבלינים . חוות התבלינים ממש נחמד לדעתי, באופן אישי מאוד נהנתי. אי האסירים – הייתי מוותרת. על האי יש חוות צבים שחיים שם שנים שנראו בעיניי פשוט נוראאאא מסכנים וממש נראה שכל האי הזה קיים רק כדי שיהיה עוד כסף לדלות מהתיירים.

לא נהנתי יותר מדי להסתובב שם, לא חסר לאי הזה פינות יפות לראות והאי הזה לא היה אחד מהם. עשינו אומנם עצירה לשנורקלים אחרי האי אבל יש מקומות כל כך הרבה יותר יפים לשנרקל בהם שאי האסירים היה ממש ממש מיותר במיוחד אם אתם מתכננים לעשות ספארי בלו או שנורקלים ליד האי פמבה. לשיקולכם.

בערב כדרך אגב – ממליצה לכם לחפש במרכז סטון טאון מסעדה קטנה בשם Lazuli מסעדה קטנה עם חלונות כחולים (צמודה למסעדה אחרת גדולה שפחות מומלצת), יש להם תפריט עם אוכל מקומי טעים ממש ושייקים טעימים בטירוף וכמובן יחסית זול, הם לא מצטיינים במהירות השירות שלהם אבל המלצה אישית – האוכל לגמרי שווה את ההמתנה.

בבוקר למחרת סגרנו על סיור דולפינים – את הטיול הזה סגרנו דרך סוכנות נסיעות שמצאנו כשטיילנו ליד המלון פשוט כי סגרנו איתם גם להסיע אותנו אחרי הסיור לחוף nungwi וכל זה ב50$ לאדם.מצד אחד מאוד נהננו ממנו כי ראינו את החיה המדהימה הזאת מקרוב, מצד שני מראה קצת אכזרי הסצנה שבה יש כ10 סירות מנוע שכולן רודפות אחרי להקת דולפינים וצועקות לכל התיירים לקפוץ במים כדי להספיק לשחות לידם. היה בחור ישראלי שגר בזנזיבר שפרסם על זה פוסט  ואני קצת מצטערת שלא קראתי על אופי הטיול הזה לפני שנסענו – הייתי שוקלת פעמיים אם לעשות אותו.
שקיעה זנזיברכשהגענו ל nungwi זה בהחלט היה חוף קסום, חול לבן, מים כחולים פשוט מדהים אבל כמו שרבים אחרים אמרו לפניי – הומה אדם, המון תיירים, המון ביץ׳ בויז מציקים שמנסים למכור טיולים וסחורה למיניהם. לא הצלחנו באמת להעביר בוקר אחד על החוף בראש שקט – תמיד יש מישהו שבא להציק לכן אחרי שני לילות החלטנו לעזוב. אבל בשני לילות שכן הינו שם מצאנו בונגלו בשם highland bungalows – שילמנו 40$ ללילה, מקום שקט עם חדרים נקיים ומסודרים, עם המון צמחייה ירוקה וערסלים והבעלים – פשוט מדהימים, הם נחמדים מייעצים ועוזרים בכל דבר שתצטרכו. יתרון נוסף של המקום – יש להם בר (המסעדה של המקום) שבערב יש ממש אווירה כיפית לשבת בו, בירה מקומית טעימה ואוכל טעים ולא יקר. החסרון היחיד – מרחק הליכה של בערך 8 דק מהחוף.

ממליצה להזמין מקום מראש דרך  כי גם לא בשיא עונת התיירות הם מלאים, ממש במזל הצלחנו להזמין שם שני לילות מהרגע להרגע. דרך הhighland bungalows סגרנו על שנורקלים באי פמבה שעלה 25$ לאדם – הטיול עם השנורקלים שהכי נהנתי מהם, מים צלולים בטירוף, שונית אלמוגים יפיפיה וכולל ארוחת צהריים, לדעתי יפה ומוצלח יותר מהספארי בלו (שגם אותו עשינו בהמשך ופחות יפה בעיניי מפמבה).יש תמיד מסיבות בערב בחוף באיזור פשוט תשאלו את המקומיים שמסתובבים שם בחוף ויכוונו אותכם.
ביום למחרת יצאנו לעשות flybord שסגרנו אותו יום לפני כשטיילנו על החוף במקום שנקרא ZP שזה קיצור לzanzibar parasailing, הם סוכנות שמארגנת אטרקציות ימיות כמו הflybord ואופנועי ים, סקי ים וכל מה שמחפשים בתחום הזה.
זאת הייתה האטרקציה הכי יקרה שעשינו, העלות לflybord לאדם 100$ לחצי שעה, המקום מספק הסעה מהמקום לינה שלכם לחוף שליד Kendwa ששם הם מארגנים את כל האטרקציות הימיות. אומנם יקר אבל שווה את הכסף. הנאה מובטחת.כדרך אגב בעלי המקום של ZP הוא בחור בולגרי נחמד שיש בבעלותו מכונת קפה (מה שגיליתי שלא קיים כמעט בזנזיבר) אז אם בא לכם אחרי האטרקציה כוס נורמלית של קפה – זה המקום להזמין אותו.הזמנו מונית בעלות של 30$ מkendwa לחוף אחר בשם Paje.

בPaje חוף הרבה יותר שקט, כמעט אין ביץ׳ בויז. לפעמים מהגאות והשפל יש איזורים בחוף שמלאים באצות אבל תמצאו הרבה פינות נקיות ושקט להנות סוף סוף מהחוף היפיפה הזה.

על Paje ישנו בKilima Kidogo guest house (שממש לא נראה כמו גסט האוס) בעלות של 130$ ללילה, יש להם רק חדר אחד עם מזגן (שזה קצת מוזר) אבל המלון היה חצי ריק אז פשוט מיקמו אותנו בחדר הזה. החלון ממש ממוקם על החוף, הצוות מקסים וקשוב והבעלים של המקום – מקסימה ונותנת יחס חם ואישי. המסעדה של המלון – גם כן מומלצת ומסתבר גם שהיא הכי זולה באזור.
דרך המלון הזמנו את הטיול האחרון שלנו – הספארי בלו. סגרנו על 50$ לאדם. טיול של יום שלם, לדעתי נורא כיף אם זה הטיול שנורקלים היחיד שתעשו, אנחנו הרבה יותר נהנו מהטיול לאי פמבה. אל תפחדו להתמכח על מחירי הטיולים כי בטיול הזה כל מי שהיה איתנו על הסירה שילם מחיר שונה (החל מ35$ לאדם שמישהי סגרה עם ״ג׳ק ספארו״ בחוף ועד 80$ שסגרו אנשים אחרים דרך המלון).

המלצה של אנה לטיול טנזניה זנזיבר, מוזמנים לשאול כל מה שבא לכם בתגובת אשמח לענות ולעזור לכם עם התכנון של הטיול.

 

תגובות

לחץ כאן להוספת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

  • היי אנה.
    תודה על הפוסט המפורט!
    כמה שאלות- דרך איזה מדריך עשיתם את הספארי בטנזניה?
    שילמתם מראש איזה סכום מסויים או הכל במקום?
    ישנתם יומיים בקמפינג ושאר הימים איפה?
    זה היה בסדר לעשות את הספארי עם עוד זוג או את ממליצה לנסות לעשות את זה פרטי.
    תודה!

  • היי אנה
    כמה כסף את ממליצה לקחת לשבועיים לטיול שהמלצת??
    אני מתכננת לטוס עם עוד חברה באמצע דצמבר
    תודה 🙂

  • אנה שלום!
    תודה רבה וכל הכבוד על האינפורמציה
    המלאה והמפורטת…

    אמנון

  • שלום
    אשמח אם תעני על מספר שאלות:
    אנחנו זוג מבוגר בני 68-69 האם ההמלצות שלך מתאימות לזוג מבוגר ספורטיבי אבל רוצה מקלחת וארוחה חמה כל יום?
    לא ברור באיזה תקופה הייתם אנחנו חושבים על מאי
    חוץ ממחירים איך בחרתם מדריך?

מנוע חיפוש בתי מלון בזנזיבר

מנוע השוואת מחירי טיסות לזנזיבר

תגובות חדשות באתר

הרשמה לעדכוני מבצעי טיסות ונופשונים

המלצות גולשים לטיול

חבילות ספארי בטנזניה