המלצות

טיפים ועשרות עצות לירח דבש מאת אביחי

טיפים ועשרות עצות לטיול ירד דבש

טסנו לירח דבש ל 3 שבועות. הגערנו לשד"ת קילימנג'רו עם אתיופיאן אייר (1058$ עם חזרה מזנזיבר). שם חיכה לנו Joseph Kenny, מפעיל מקסים ש Anna Polo המליצה עליו, סגרנו איתו מראש ספארי וקילימנג'רו מדרך מצ'מה. עשינו חיסונים בלמטייל ולקחנו מלרון וכדורים של uramox לגובה.

כשהגענו ג'וזף חיכה לנו בשדה ולקח אותנו ל Arusha town inn, מלון סביר ב 50$ ללילה. למחרת יצאנו לספארי עם זוג ספרדים ומדריך חמוד בשם בארי וטבח מדהים בשם אמאני. התכנון היה לחמישה ימים אך בסוף קיצרנו ל 4 כיוון שזה היה יותר מידיי. (750$ לחמישה ימים ו 600$ לארבעה ימים). התחלנו במניארה שהיה מגניב וראינו פילים ג'ירפות זברות אנטילופות ורוב אוכלי הצומח שיש לראות, הספקנו לראות נמר בורח אך רק לרגע. בלילה ישנו באכסנייה שאינני זוכר את שמה.
למחרת ארוחת בוקר, 2 דניות הצטרפו ונסענו לסרנגטי… שם זה היה סיפור אחר לגמרי… בדרך עצרנו בשמורת המסאי שהיא קצת מלכודת תיירים אבל זה מעניין לראות איך הם חיים בשביל 20 שילינג (דולר זה בערך 2,200 שילינג וכשאני אומר 20 שילינג זה 20,000, כלומר קצת פחות מ 10$)
בארי שלט יפה במקום וראינו כמויות של אריות, צבועים קרוקודילים, היפו ואפילו נסיון ציד כושל של גנו ע"י אריה…
העונה הרטובה מומלצת ביותר כיוון שהיא לא ממש רטובה, הגשם הוא רק לפרקים, זבובי המלריה אינם (לא השתמשנו במלרון) לבעלי החיים פחות חם אז הם יוצאים מהעצים וזו היתה עונת הנדידה הגדולה של הגנו והזברה. הסרנגטי יחסית ריק ומזג האוויר נעים. ישנו בסרנגטי באוהלים שהיו גדולים נעימים וטובים, לא נרטבנו גם כשירד מבול בלילה…
למחרת עוד יום בסרנגטי עד שכבר אתה לא שולף מצלמה כשיש ג'ירפה או אריה כי כבר ראית מכולם הרבה. גם זוג נמרים הסתובבו להם בשלווה וניהלו רומן עם כמה ג'יפים שהיו סביבם.
משם המשכנו ל NgoroNgoro crater, שזה מכתש ענק עם מערכת אקולוגית סגורה. שם גם ראינו את הקרנף שסגר את ה BIG 5 (בופאלו, פיל, קרנף, אריה, נמר).
לילה לפני ישנו מעל המכתש עם נוף מדהים לשמורה ולמחרת ירדנו למכתש.
זה סיכם 4 ימים ושלושה לילות שלטעמי ממצים את הספארי.

משם חזרנו לארושה ללילה חינם במלון שקיבלנו כחלק מהדיל של הספארי. ג'וזף בא לבקר אותנו במלון ולוודא שהכל בסדר. למחרת יצאנו אל הקילימנג'רו לשישה ימים לילה ראשון במחנה מצ'מה, האוהלים היו מעולים השקשים גם, הצוות מקסים והאוכל מעולה (יחסית למה שאפשר לסחוב על הגב).
המדריך Cyprian Dismas היה מקצועי ביותר והרבה מהצוותים הלכו אחריו.
סימבה ג'ון היה מעיר אותנו כל בוקר עם קפה לאוהל ועוגיות, ומגיש לנו בוקר צהריים וערב.
ממצ'מה לשירה, משם עולים ללאווה טאוור (4600מ) ומומלץ להשתמש בכדורים, אפילו להתחיל יום לפני, אחד מהחבר'ה שלנו לא לקח והיה לו קשה שם, אחרי שהתחיל לקחת הרגיש יותר טוב. משם ירדנו חזרה ל 3940מ  Baranco camp להעביר את הלילה.
ביום למחרת טיפסנו את ה Baranco wall וסיימנו בבייס קאמפ BARAFU חזרה לגובה 4600מ. ואז בחצות מעירים אותך לתה ועוגיות ומתחילים לטפס לפסגה. זה חתיכת טיפוס שלוקח שש שעות וסוחט כל מאמץ אפשרי. אבל הנוף בפסגה, ותחושת ההישג אדירה. לאחר מכן יש כשעתיים ירידה, שעתיים מנוחה ויורדים חזרה לגובה 3000 למחנה MWEKA.
למחרת בבוקר הגענו למטה ושם חיכה לנו הרכב יחד עם ג'וזף שבא לראות שהכל בסדר.
נסענו חזרה לארושה, התקלחנו והתארגנו ואז ישבנו קצת עם ג'וזף שבא לראות לשלומנו. בערב אכלנו במסעדה יוונית (Georges Tavern) וחגגנו את כיבוש פסגת הקילימנג'רו.
בבוקר יצאנו לכיוון שדה התעופה עם שאטל (שהיה כלול במחיר הטיפוס, עולה 10 שילינג), נפרדנו מג'וזף וטסנו לסטון טאון זנזיבר (פרסיזן אייר 155$ לכיוון).

בזנזיבר קיבלה אותנו מקלחת היסטרית של גשם, מונית לעיר עולה 20 שילינג לכל היותר. הגענו להילטון קצת ספוגים כי אין כניסה למונית ישר למלון, המלון מהמם, הצוות מדהים וכשייבשנו את הבגדים עם המייבש התקע עלה באש. כיביתי מייד את השריפה והם שדרגו אותנו לחדר דה לוקס… אז היה שווה את זה 🙂
למחרת הלכנו לעיר שהיא מקסימה ויפה והשווקים נהדרים ומאוד בטוח להסתובב שם גם בלילה, חוץ מהביץ' בויז שמציקים אין ממש ממה לחשוש.
אחרי עוד לילה שם לקחנו מונית לקנדוואה (אחרי התמקחות 40 שילינג) וישנו ב Ocean Paradise שהוא מלון חביב אך עתיק. לקחנו חצי פנסיון כי לא רצינו להשתולל. החוף המזרחי לטעמי יותר יפה מנונגווי וגם יותר שקט. למחרת נסענו ל Cheetas rock שזו האטרקציה מס 1 בטריפ אדוייזור ובצדק…

זה מוסד ללא כוונת רווח שמטפל בחיות בר שעברו התעללות, אפשר ללטף זברות ולמורים וקופים, יש להם גם צבואים ואריה לבן. אבל השיא זה מפגש עם טייסון הצ'יטה החמוד. חזרנו למלון ולמחרת נסענו לנונגווי (40 שילינג) שם סגרנו ב hideaway שזה הריזורט הכי טוב שהייתי בו. כולם אדיבים ומפנקים, מברכים לשלום, ומחייכים תמיד. האוכל מדהים, אלוכוהול בשפע עם 2 מסעדות חינם להכל כלול. ירדתי לצלול עם divine diving שאלה חברה ישראלים בניהולו של Opaz Michaelשעושים עסודה מדהימה עם ציוד חדש וסירה טובה, לא דבר של מה בכך כמי שצלל בכה וכמה אתרים בעולם.

עוד שנירקול במנמבה שסגרתי עם ביץ' בויז ושהיה מאכזב אבל ההפלגה היתה מהנה וחזרנו לארץ.
חזרה לשדה עלה 50 שילינג (ויתרתי לו קצת), השדה קצת קשוח, אבל לא נורא, פחות עלוב מאדיס אבבה…
טיפים: הכי טוב שילינג, קל להסתובב וקל להתמקח. כל הזמן להתמקח, על הכל…
לא לשלם מראש, הגיעו? מה טוב לשלם. אלא אם כן אתם סומכים על הבן אדם.
הרוב שם חיים על טיפים, אז תמיד לשמור איזה אלפייה או 2 או 5 בשביל לתשר אנשים.
הייתי עם חגורת כסף, לא הרגשתי צורך בזה,
מצלמה, חשוב! לא להסתמך על הסארטפון
טיפים לספארי: בערך 10$ ליום לאדם למדריך ו 8$ ליום לאדם לשף
טיפים להר: 6-8$ ליום לפורטר, 10$ ליום למלצר, 15$ ליום לעוזר מדריך, 20$ ליום למדריך וכ 12$ ליום לשף. כן , זה מייקר אבל כשתעשו תבינו למה מגיע להם. בד"כ משלמים להם מעט, וכל דולר שתורידו מהמפעיל ירד מהשכר שלהם. החל מה 1.6. יש נהלים חדשים של ההר והשכר יעוגן אבל עדיין שווה לתת להם את זה, זה ישמח להם את הלב יותר משיכאב לכם בכיס.
לפני הטיפוס לברר עם המפעיל איזה ציוד אפשר לקחת בחינם, מקלות הליכה מומלץ, ביגוד חם ועמיד לגשם שיש להם
ארושה לא מומלצת לטיולים בלילה, מונית זה 5 שילינג ולא להתקמצן.
בזנזיבר להתחמק מביץ' בוייז כמה שיותר, קל ללכת לאיבוד בסטון טאון, מומלץ להוריד מפה מראש (אני השתמשתי ב Maps me)
אם אתם ישנים בריזורט לברר על מארזי אוכל כשאתם יוצאים, אני גיליתי את האופציה מהאיש בקבלה במקרה. זה יכול להיות כיף.
לשתות הרבה מים תמיד. זה חם, זה טרופי. השמש שקרנית והגשם מבלבל.
ואם יש שאלות אשמח לענות בתגובות.

מנוע חיפוש בתי מלון בזנזיבר

מנוע השוואת מחירי טיסות לזנזיבר

תגובות חדשות באתר

הרשמה לעדכוני מבצעי טיסות ונופשונים

המלצות גולשים לטיול

חבילות ספארי בטנזניה