היכן זה זנזיבר?
מדריך למטייל מומלץ

איפה זה זנזיבר ?

איפה נמצאת זנזיבר? איך אני מגיע לשם?

אז זנזיבר נמצאת במזרח אפריקה. אבל זה לא מדינה, זה אי שחלק מ"טנזניה" למעשה בעצם נחשב "לאזור אוטונומי מיוחד" של טנזניה.

במרחק 25 מייל מחופי טנזניה,  6 מעלות דרומית לקו המשווה, נמצא האי  זנזיבר. זהו ארכיפלג המורכב מהאי זנזיבר, זנזיבר – האי המרכזי, משתרע לאורך 60 מייל ולרוחב 20 מייל ( סה"כ 650 מייל רבוע ).

ניתן להגיע לזנזיבר מישראל בטיסה ישראל שאורכת כשש שעות.

לבאים בדאר א-סלאם על יבשת טנזניה, ישנן מספר אפשרויות: בטיסה או בהפלגה במעבורת שאורכת רק שעה 45 דקות.

יש לשלם 50$ בכניסה לאי עבור ויזה

זנזיבר לא רק אי, זה ארכיפלג של איים רבים. ויש באמת רק שני איים גדולים, וזה רק אחד, שנקרא אונגוג'ה, אונגוג'ה ידועה גם בשם זנזיבר, הבירה של זנזיבר ->  zanzibar city (זנזיבר סיטי)  , ובתוך זנזיבר סיטי , נמצא טאון סטון ( עיר האבן stone town)- וזה לא ממש עיר בכלל, אבל באמת רק חלק מזנזיבר העיר. אם כל זה כל כך מבלבל אותכם , הנה תרשים:

היכן זה זנזיבר
היכן נמצאת זנזיבר

מיהם הזנזיברים?

האי שימש כמעט אלף שנים  כמקום מסחר החל מתבלינים ועד לעבדים "סוואהילים"  שהיגרו מהיבשת אפריקה לאיי זנזיבר שהם רוב האוכלוסייה של קצת פחות ממיליון,  יש גם אוכלוסיית מיעוט חזקה של אסיאתים, במקור מהודו וממדינות ערביות.

מלבד לתקופה קצרה בשנת 1963, זנזיבר מעולם לא הייתה מדינה חופשית ומשוחררת. היא הפכה לחלק מאדמותיו של הסולטאן של עומאן בשנת 1698. עוד לפני כן שלטו באי הפורטוגזים משנת 1503. הבריטים הפכו את האי לארץ חסות, ומינו וזירים לאי משנת 1890 ל-1913. מאוחר יותר תושבים בריטיים השתקעו באי עד לשנת 1963. ב-27 באוגוסט 1896 התמרדה זנזיבר נגד בריטניה, המרד הסתיים בכניעתה לאחר 38 דקות ונחשב למלחמה הקצרה בהיסטוריה.

האי קיבל את עצמאותו בשנת 1963 והצטרף לטנגנייקה כדי ליצור את טנזניה בשנת 1964. האי לקח חלק בסחר העבדים במאות ה-17–19 (תחת שלטון הסולטאנים), הבריטים כפו את סיום הסחר לקראת סוף המאה ה-19 בעזרת הסולטאן חמוד בין מוחמד. עד לעצמאות קניה בשנת 1963.

הזנזברי המעניין ביותר בשמו המקורי   Farrokh Bulsara, הידוע גם בשם פרדי מרקורי. כן, כי פרדי מרקורי – הסולן של  Queen. מרקורי נולד למעשה בזנזיבר וגדל בה, כמו גם בהודו בעוד הן היו תחת הכתר הבריטי (ולכן הוא נחשב בריטי).

כשהולכים  ברחובות סטון טאון, על פני בית מרקורי גדל, לא יכול שלא לחוש יראת כבוד למישהו כל כך סמלי, שאת שיריו ידועים רבים  צעירים ומבוגרים ברחבי העולם, בא ממקום כזה חריג שרוב האנשים לא יכולים למצוא על המפה. זה אומר הרבה על זנזיבר, אבל זה אומר עוד יותר עבור פרדי מרקורי ומה שהוא השיג.

אז כן, זנזיבר הוא אמיתית ועכשיו שאתם יודעים איפה זה זנזיבר ? ואיך להגיע לזנזיבר . אז למה אתם מחכים?

 

 

מנוע חיפוש בתי מלון בזנזיבר

מנוע השוואת מחירי טיסות לזנזיבר

תגובות חדשות באתר

הרשמה לעדכוני מבצעי טיסות ונופשונים

המלצות גולשים לטיול

חבילות ספארי בטנזניה