ערי זנזיבר

דאר א-סלאם

דאר א-סאלם הפכה במרוצת השנים מכפר דייגים מנומנם לעיר תוססת ומלאת חיים המושכת אליה תיירים רבים (בין השאר מבקרים בה גם תיירים שמגיעים דרך זנזיבר)

קצת על דאר א-סלאם וההיסטוריה של המקום

דאר א-סלאם היא העיר הגדולה ביותר בטנזניה, ובה כ-4.3 מיליון תושבים. היא שוכנת לחופי האוקיינוס ההודי ובה גם נמצא הנמל הגדול ביותר במדינה. עד 1996 שימשה העיר כבירת טנזניה, וקודם לכן (עד 1866) היא נקראה מזיזימה (Mzizima). פירוש השם "דאר א-סלאם" בעברית: בית השלום.

דאר א-סאלם הפכה במרוצת השנים מכפר דייגים מנומנם לעיר תוססת ומלאת חיים המושכת אליה תיירים רבים (בין השאר מבקרים בה גם תיירים שמגיעים דרך זנזיבר), הבאים לחוות את עירוב תרבויות הערבית ההודית והאפריקאית במקום, הארכיטקטורה בעיר מושפעת משילוב של התרביות הסוואהילית, הגרמנית, אסייתית והבריטית. על קו המים במקום תוכלו למצוא את הכנסייה הלותרנית וקתדרלת סנט ג'וזף ובתוך העיר עצמה תוכלו למצוא מוזיאון, מי שמעדיף חופשה שקטה יותר רחוק מהמולת העיר ימצא אותה באיים הקרובים Mbudya ו Bongoyo

דאר א-סלאם היא המרכז הכלכלי, התעשייתי והתקשורתי של טנזניה. הכלכלה העיקרית שלה מגיעה מייצור של מזון ומשקאות, שמן, טקסטיל, הלבשה, נעליים, מלט ומוצרי אלומיניום. הייצוא מהנמל כולל כותנה, קפה ויהלומים. את העיר מחברת מסילת ברזל לקיגומה (Kigoma) שעל גדות אגם טנגנייקה ולמרבצי הנחושת הגדולים.

בדאר א-סלאם גם מרוכזים מוסדות לימוד אקדמיים, האוניברסיטה של דאר א-סלאם, אקדמיית קיווקוני למדעי החברה, הקולג' הטכני, האוניברסיטה הפתוחה של טנזניה, בית הספר למנהל עסקים, הגנים הבוטניים והארכיון הלאומי וכן המוזיאון הלאומי.

ולמרות שהיא כבר כ 20 שנה אינה עיר הבירה הרשמית של טנזניה , רבים מבנייני הממשלה נותרו בדאר א-סלאם.

איך מגיעים:

הנמל הראשי של טנזניה נמצא בדר א-סלאם והמרחק בין זנזיבר לדר סאלם הוא 92.7 km כ 3 שעות במעבורת, אפשר להגיע מזנזיבר לדאר א-סלאם גם במעבורת במחיר של כ 35 דולר לכיוון או כ50 דולר הלוך ושוב.

מה עושים בדאר א-סלאם

בדאר א-סלם לא מעט אטרקציות תיירותיות , הנה כמה מהם:

המוזיאון הלאומי & בית התרבות (National Museum & House of Culture)

במקור נפתח המוזיאון הזה ב1940 כמוזיאון זיכרון למלך ג'ורג' החמישי, במוזיאון מוצג עברה הצבעוני של טנזניה, בנוסף במוזיאון מוצגים גם מאובנים מהאדם הקדמון שנחשפו בחפירות באזור. מבקרים במקום נחשפים למורשת השבטית של טנזניה וההשפעה של סחר העבדים ותקופות קולוניאליות על המקום. במקום גם תלמדו על המלאכות המסורתיות על מנהגים הקישוטים וכלי נגינה של טנזניה.

כתובת: Kivukoni, Dar es Salaam, Tanzania

טלפון: +255 22 212 2030

שעות פתיחה: ראשון עד שבת (כל השבוע) 9:00 בבוקר עד 18:00 בערב

מוזיאון הכפר (Village Museum)

מוזיאון הכפר נמצא כשישה קילומטרים מצפון למרכז העיר, והוא נמצא באוויר הפתוח ומציג מגורים מסורתיים מקבוצות אתניות שונות בטנזניה, המבקרים זוכים להסתובב בין בתים שבטיים שונים (העתקים תלת ממדיים בגודל מלא מחומרים אוטנטיים) המוצגים במוזאון הזה, המוזיאון מתפרש על כ 15 דונם ומלבד סוגי מגורים שונים, המקום גם מציג ציורים אריגה וגילוף מסורתיים. המוזיאון גם מארח מופעי ריקוד מסורתיים ופעילויות תרבותיות נוספות.

כתובת: Bagamoyo Road, Kijitonyama, Dar es Salaam, Tanzania

טלפון: +255 22 270 0437

אנדרטת עסכרי (Askari Monument)

אנדרטת עסכרי היא פסל עשוי ברונזה של חייל (Askari בשפת המקום) במדי מלחמת העולם הראשונה, כשהכידון של הרובה שלו מופנה לעבר הנמל הסמוך, האנדרטה מנציחה את הכוחות אפריקאים שנלחמו בחיל המוביל במלחמת העולם הראשונה.

כתובת: Azikwe Street and Samora Avenue, Dar es Salaam, Tanzania

בומה הישן (Old Boma)

בומה הישן הוא אחד מהבניינים העתיקים ביותר בדאר א-סלאם, הבניין נבנה בשנת 1866-1867 על ידי מג'יד בן סעיד, הסולטן של זנזיבר והוא שימש בית הארחה לאורחיו של הסולטן שארמונו שכן ליד (הארמון נהרס), דלתו מגולפת בעץ וקירותיו עשויים מאבן אלמוגים, הוא נמצא בצומת הדרכים שבין Morogoro Road ו Sokoine Drive  פונה לנהר ליד בית העירייה.

כתובת: Sokoine Drive, Dar es Salaam, Tanzania

קניות בעיר

בדאר א-סלם מרכזי קניות רבים ומגוונים מאוד, הנה כמה מהם:

מרכז הקניות Oyster Bay

מרכז קניות קטן שוכן בתוך חצר גן, תוכלו למצוא כאן חנות אורגנית אחת וכמה חנויות אומנות נהדרות חנויות לכלי בית ומתנות ומסעדה פתוחה מקורה בפרגולה מעץ.

כתובת: Toure Dr, Dar es Salaam, Tanzania

שעות פתיחה: מ10:00 בבוקר עד 18:00 בערב

Slipway

מרכז הקניות הזה ממוקם על החוף, במרכז הזה תמצאו בעיקר בוטיקים יוקרתיים  כגון One Way leisurewear ו Sandstrom safari gear , לצד דוכני שוק מסורתיים חנויות לכלי בית חנויות למתנות ומזכרות איכותיות ויוצאות דופן במיוחד, דוכן מיצים סחוטים שייקים, בנק, בית קפה – קפה אינטרנט, בית מרקחת, חנות ספרים, סופרמרקט סלון יופי, דוכן גלידה אזור משחקים לילדים ועוד.  פה עושים קניות בנוף הים עם בריזה מלטפת.

כתובת: Yacht Club Rd, Msasani, Dar es Salaam, Tanzania

שעות פתיחה: מ09:30 בבוקר עד 18:00 בערב

שוק Kariakoo

השוק הגדול ביותר והעמוס ביותר בדאר א-סלם, מתפרש על מספר מבנים וצריפים שהפכו לחנויות לצד הרבה דוכנים, השוק מלא באנשים לאורך כל היום, בוקר צהרים וערב, ותוכלו למצוא פה כמעט כל דבר, מוצרים יקרים ומיוחדים לצד מוצרים יום יומיים זולים, מומלץ לא להגיע למקום עם חפצים יקרים, ולשמור את הארנק קרוב אליכם.

כתובת: Kariakoo Market, Swahili St, Dar es Salaam, Tanzania

שעות פתיחה: משעת הזריחה ועד השקיעה

איפה אוכלים

בדאר א-סאלם מספר גדול מאוד של מסעדות, הנה כמה מהם:

שם המסעדה: Cape Town Fish Market

קצת על המסעדה: מסעדה תוססת ואופנתית, מגישה מגוון טרי של מאכלי ים, מבחר סוגים של סושי, בשרים, עוף ומנות צמחוניות, לצד מבחר מגוון של יינות אפריקאים משובחים. התפריט מגוון מאוד, והיא נחשבת לאחת המסעדות המובילות באזור.

כתובת במסעדה: 180 Msasani Bay, Msasani Peninsula, Dar es Salaam 0000, Tanzania

טלפון: +255 758 888 994

שעות: כל יום, כל השבוע מ11:00 בבוקר ועד 23:00 בערב

שם המסעדה: Karambezi Cafe

קצת על המסעדה: אחת מהמסעדות הפופולריות ביותר בדר א-סלאם, המסעדה מוקפת בנוף פנורמי של 180 מעלות הצופה לאוקיינוס ההודי, האווירה במקום תוססת הצוות גדול וחם והמנות טעימות, במקום אפשר לאכול במרפסת הפונה לים עם נוף מהמם, בפנים או על הבר, המקום גם מגיש קוקטיילים ומשקאות אלכוהוליים, במסעדה מקפידים להשתמש במרכיבים טריים ומקומיים בעיקר, המסעדה מגישה מבחר רחב של מנות בין לאומיות, פיצות, פסטות, קוראסונים, מאפים, פירות ים, עוף ועוד.

כתובת במסעדה: Karambezi Café, Hotel Sea Cliff, PO Box 3030, Dar es Salaam, Tanzania

טלפון: +255772053545

שעות: כל יום, כל השבוע משעה 6:00 בבוקר עד22:30 בערב, המטבח נסגר ב22:00

שם המסעדה: 305 Karafuu

קצת על המסעדה: מסעדת פיוז'ן פופולארית מאוד באזור, בתפריט תמצאו מגוון מנות טעימות בסגנון אסיאתי, ברזילאי, ים תיכוני, הודי, פקיסטני, איטלקי, ספרדי ועוד בין השאר תמצאו כאן גם מאכלי ים, בר טאפסים  ומנות צמחוניות.

כתובת המסעדה: Karafuu Street, Plot 305, Dar es Salaam, Tanzania

טלפון: +255 754 277 188

שעות: 18:00בערב עד 23:30 בלילה, כל השבוע מלבד ימי שני שאז המסעדה סגורה

    להצעת מחיר לרכישת הסיור מהארץ עם מדריכים מומלצים

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: ( לא חובה)

    נושא

    טלפון

    דירוג הגולשים:

    Place Name: דאר א-סלאם

    Place Description: היא העיר הגדולה ביותר בטנזניה

    User Rating 4.25 (4 votes)
    Sending

    תגובות

    לחץ כאן להוספת תגובה

    אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

    • מזנזיבר לטנזניה וההיפך, אפשר לקחת מעבורת כשעתיים, או מטוס כחצי שעה.
      מעבורת יוצאת 3 פעמים ביום, הראשונה בסביבות 7 בבוקר והאחרונה ב 14:00 בערך. שניהם מגיעים למרכז העיר בדאר א סלאם.
      תוודאו ששילמתם ויזה לטנזניה 50 דולר.
      אם רוצים להגיע לספארי, זה לא בעיר אלא במחוזות אחרים המרוחקים 6-12 שעות נסיעה מהעיר, חייבים מישהו מקומי שייקח אתכם לשם. או בנסיעה או בטיסה ישירות לארושה בצפון ושם באיזור יש כמה פארקים לאומיים מפורסמים עם המון חיות.

    • עוד על דרכי הגעה
      בסטון טאון יש את הferry terminal. הולכים שם למשרד של Azam וקונים כרטיס ב35$. זה לוקח בערך שעה וחצי

    מנוע חיפוש בתי מלון בזנזיבר

    מנוע השוואת מחירי טיסות לזנזיבר

    תגובות חדשות באתר

    הרשמה לעדכוני מבצעי טיסות ונופשונים

    המלצות גולשים לטיול

    חבילות ספארי בטנזניה